Pregled bibliografske jedinice broj: 951486
Oralna higijena učenika nižih razreda osnovne škole
Oralna higijena učenika nižih razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 951486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oralna higijena učenika nižih razreda osnovne škole
(Oral hygiene of lower primary school pupils)
Autori
Stojić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
10.07
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
oralna higijena, zdravlje, karijes, mlađa školska dob
(oral hygiene, health, caries, younger school age)
Sažetak
Oralno zdravlje je neizostavan dio općeg zdravlja te važan čimbenik ukupne kvalitete života. Zubi i usna šupljina imaju mnoge funkcije koje omogućavaju pojedincu osnovne aktivnosti kao što su konzumiranje hrane, komunikacija i socijalizacija bez osjećaja boli ili nelagode. Mnogi čimbenici, kao što su oralna higijena, način života, ekonomski status, posjeti stomatologu, utječu na oralno zdravlje. Može se reći da upravo oralna higijena usta i zuba predstavlja jednu od najznačajnijih mjera za očuvanje i unaprjeđenje oralnog zdravlja. Samo se pravilnom i redovitom oralnom higijenom može u budućnosti osigurati najbolja zaštita i preventiva od većih dentalnih problema. Već od najranije dobi potrebno je djecu učiti o važnosti oralne higijene. Osim što roditelji trebaju biti uključeni u razvijanje navika oralne higijene, tako trebaju biti i učitelji. Upravo se za vrijeme školskog razdoblja stječu važni stavovi i navike o oralnoj higijeni. Usvoje li učenici već u ranoj školskoj dobi pravilne navike oralne higijene i činjenice vezane uz očuvanje zdravlja uopće, to će im kasnije omogućiti da vode kvalitetniji i ispunjeniji život jer će biti zdravi i sposobni izvršavati sve svoje potrebe i obveze. Cilj ovog istraživanja je bio istražiti navike oralne higijene učenika nižih razreda osnovne škole, utvrditi postoji li razlika u brizi o oralnom zdravlju između djevojčica i dječaka te postoji li razlika u provođenju oralne higijene između učenika 1. i 2. razreda i učenika 3. i 4. razreda osnovne škole. U istraživanju su sudjelovali učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda Osnovne škole „Stjepan Radić“ u Imotskom. Instrument istraživanja je bila anonimna anketa kojom su se ispitivale navike oralne higijene učenika nižih razreda osnovne škole. Istraživanjem je pokazano kako učenici nižih razreda osnovne škole imaju razvijene pravilne navike oralne higijene. Utvrđeno je da postoji statistički značajana razlika u provođenju oralne higijene između učenica i učenika, odnosno pokazano je kako učenice imaju bolje navike u provođenju oralne higijene. Također, rezultati istraživanja su pokazali da učenici 3. i 4. razreda osnovne škole imaju bolje razvijene navike oralne higijene od učenika 1. i 2. razreda. Unaprjeđenje sustava dentalnomedicinske zaštite u Hrvatskoj uz nove strategije prevencije i očuvanja oralnog zdravlja te uvođenje kvalitetnijih nastavnih sadržaja u sustav obrazovanja će svakako doprinijeti boljem očuvanju i unaprjeđenje oralnog zdravlja djece i odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Temeljne medicinske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)