Pregled bibliografske jedinice broj: 951484
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 951484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi
(Importance of the Forest Parc Marjan for natural science education in primary school)
Autori
Barišić, Franka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
10.07
Godina
2018
Stranica
99
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
prirodoslovna pismenost, Park šuma Marjan, Priroda i društvo, izvanučionička nastava, učitelji razredne nastave
(science literacy, Forest Park Marjan, Nature and Society, teaching outside the classroom, elementary school teachers)
Sažetak
Prirodoslovlje, kao skup prirodnih znanosti, istražuje i opisuje prirodu, svijet žive i nežive tvari i kao takvo ima zadaću oblikovati svijest i spremnost pojedinca za djelovanje na materijalnu, intelektualnu i kulturnu okolinu u pitanjima vezanima za prirodoslovlje i prirodoslovne ideje. Usvajajujući prirodoslovna znanja, ovi pojedinci mogu razumijeti koncepcije o bitnim pojavama i procesima u prirodi, steći osnovnu prirodoslovnu pismenost te razviti vještine i odgojne vrijednosti koje su potrebne za život i rad na održiv način. Stjecanje temeljnih prirodoslovnih kompetencija važno je započeti već od najranijega djetinjstva, počevši od obiteljskoga okruženja, predškolskih ustanova i svih razina formalnoga i neformalnoga obrazovanja. Prirodoslovno obrazovanje u razrednoj nastavi započinje poučavanjem sadržaja nastavnoga predmeta Priroda i društvo, a učenici stjecanjem prirodoslovnih znanja i vještina dobivaju poticaj za istraživanje svijeta u kojemu žive, za eksperimentiranje kojim povećavaju sposobnost analiziranja i poimanja svijeta oko sebe, razvijaju intelektualne sposobnosti, uče se kritički i stvaralački promišljati i logički zaključivati. Suvremena nastava Prirode i društva podrazumijeva provođenje izvanučioničke nastave u kojoj učenici samostalno rješavaju probleme, aktivno sudjeluju u otkrivanju novih spoznaja, razvijaju socijalne i komunikacijske vještine, usvajaju moralne, estetske i druge vrijednosti i stavove. Izvanučionička nastava omogućuje korelaciju među sadržajima različitih nastavnih predmeta i ostvarivanje iskustvenoga učenja koje vodi do stvaranja trajnoga znanja. Kvalitetna izvanučionička nastava može se provesti u blizini škole, u zavičaju u kojem učenici žive. Učiteljima u Splitu, zbog svoga bogatoga i raznolikoga sadržaja i blizine ostatku grada Splita, Park šuma Marjan pruža izvrsnu podlogu za provođenje izvanučioničke nastave za prirodoslovno poučavanje i ostvarivanje ciljeva i zadaća, kako iz predmeta Priroda i društvo, tako i iz ostalih nastavnih predmeta . Park šuma Marjan zaštićena je zelena površina s bogatom prirodnom i kulturnom baštinom, obiluje brojnim biljnim i životinjskim vrstama, starim crkvicama, ustanovama, muzejima, plažama, parkovima. U ovom radu prikazano je značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi. Cilj istraživanja bio je ispitati koliko se učitelji razredne nastave služe Park šumom Marjan za provođenje izvanučioničkih oblika nastave s naglaskom na poučavanje prirodoslovnih sadržaja. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom među 107 učitelja razredne nastave u Splitu. Rezultati pokazuju da učitelji u Splitu provode izvanučioničku nastavu u svome radu, da su održali izvanučioničku nastavu Prirode i društva u Park šumi Marjan i da imaju pozitivne stavove prema ovakvom tipu nastave. Većina učitelja, bez obzira na godine radnog staža, smatra izvanučioničku nastavu izuzetno korisnom, a Park šumu Marjan pogodnom za prirodoslovno poučavanje interdisciplinarnim pristupom i usvajanje sadržaja iz predmeta Priroda i društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)