Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 951484

Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi


Barišić, Franka
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split


CROSBI ID: 951484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi
(Importance of the Forest Parc Marjan for natural science education in primary school)

Autori
Barišić, Franka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij

Mjesto
Split

Datum
10.07

Godina
2018

Stranica
99

Mentor
Restović, Ivana

Ključne riječi
prirodoslovna pismenost, Park šuma Marjan, Priroda i društvo, izvanučionička nastava, učitelji razredne nastave
(science literacy, Forest Park Marjan, Nature and Society, teaching outside the classroom, elementary school teachers)

Sažetak
Prirodoslovlje, kao skup prirodnih znanosti, istražuje i opisuje prirodu, svijet žive i nežive tvari i kao takvo ima zadaću oblikovati svijest i spremnost pojedinca za djelovanje na materijalnu, intelektualnu i kulturnu okolinu u pitanjima vezanima za prirodoslovlje i prirodoslovne ideje. Usvajajujući prirodoslovna znanja, ovi pojedinci mogu razumijeti koncepcije o bitnim pojavama i procesima u prirodi, steći osnovnu prirodoslovnu pismenost te razviti vještine i odgojne vrijednosti koje su potrebne za život i rad na održiv način. Stjecanje temeljnih prirodoslovnih kompetencija važno je započeti već od najranijega djetinjstva, počevši od obiteljskoga okruženja, predškolskih ustanova i svih razina formalnoga i neformalnoga obrazovanja. Prirodoslovno obrazovanje u razrednoj nastavi započinje poučavanjem sadržaja nastavnoga predmeta Priroda i društvo, a učenici stjecanjem prirodoslovnih znanja i vještina dobivaju poticaj za istraživanje svijeta u kojemu žive, za eksperimentiranje kojim povećavaju sposobnost analiziranja i poimanja svijeta oko sebe, razvijaju intelektualne sposobnosti, uče se kritički i stvaralački promišljati i logički zaključivati. Suvremena nastava Prirode i društva podrazumijeva provođenje izvanučioničke nastave u kojoj učenici samostalno rješavaju probleme, aktivno sudjeluju u otkrivanju novih spoznaja, razvijaju socijalne i komunikacijske vještine, usvajaju moralne, estetske i druge vrijednosti i stavove. Izvanučionička nastava omogućuje korelaciju među sadržajima različitih nastavnih predmeta i ostvarivanje iskustvenoga učenja koje vodi do stvaranja trajnoga znanja. Kvalitetna izvanučionička nastava može se provesti u blizini škole, u zavičaju u kojem učenici žive. Učiteljima u Splitu, zbog svoga bogatoga i raznolikoga sadržaja i blizine ostatku grada Splita, Park šuma Marjan pruža izvrsnu podlogu za provođenje izvanučioničke nastave za prirodoslovno poučavanje i ostvarivanje ciljeva i zadaća, kako iz predmeta Priroda i društvo, tako i iz ostalih nastavnih predmeta . Park šuma Marjan zaštićena je zelena površina s bogatom prirodnom i kulturnom baštinom, obiluje brojnim biljnim i životinjskim vrstama, starim crkvicama, ustanovama, muzejima, plažama, parkovima. U ovom radu prikazano je značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi. Cilj istraživanja bio je ispitati koliko se učitelji razredne nastave služe Park šumom Marjan za provođenje izvanučioničkih oblika nastave s naglaskom na poučavanje prirodoslovnih sadržaja. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom među 107 učitelja razredne nastave u Splitu. Rezultati pokazuju da učitelji u Splitu provode izvanučioničku nastavu u svome radu, da su održali izvanučioničku nastavu Prirode i društva u Park šumi Marjan i da imaju pozitivne stavove prema ovakvom tipu nastave. Većina učitelja, bez obzira na godine radnog staža, smatra izvanučioničku nastavu izuzetno korisnom, a Park šumu Marjan pogodnom za prirodoslovno poučavanje interdisciplinarnim pristupom i usvajanje sadržaja iz predmeta Priroda i društvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Restović (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Barišić, Franka
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split
Barišić, F. (2018) 'Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Franka}, year = {2018}, pages = {99}, keywords = {prirodoslovna pismenost, Park \v{s}uma Marjan, Priroda i dru\v{s}tvo, izvanu\v{c}ioni\v{c}ka nastava, u\v{c}itelji razredne nastave}, title = {Zna\v{c}enje Park \v{s}ume Marjan za prirodoslovno pou\v{c}avanje u razrednoj nastavi}, keyword = {prirodoslovna pismenost, Park \v{s}uma Marjan, Priroda i dru\v{s}tvo, izvanu\v{c}ioni\v{c}ka nastava, u\v{c}itelji razredne nastave}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\v{s}i\'{c}, Franka}, year = {2018}, pages = {99}, keywords = {science literacy, Forest Park Marjan, Nature and Society, teaching outside the classroom, elementary school teachers}, title = {Importance of the Forest Parc Marjan for natural science education in primary school}, keyword = {science literacy, Forest Park Marjan, Nature and Society, teaching outside the classroom, elementary school teachers}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font