Pregled bibliografske jedinice broj: 951217
Suradnja s roditeljima u dječjoj knjižnici: Mogućnosti i perspektive
Suradnja s roditeljima u dječjoj knjižnici: Mogućnosti i perspektive // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 4 (1995), 4-5; 587-599 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 951217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja s roditeljima u dječjoj knjižnici: Mogućnosti
i perspektive
(Cooperation with parents in children's libraries:
Possibilities and prospects)
Autori
Stričević, Ivanka
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 4
(1995), 4-5;
587-599
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja knjižnica ; suradnja s roditeljima ; uključivanje roditelja
(children's library ; cooperation with parents ; parents' involvement)
Sažetak
Zbog važnosti koju ima usklađenost čimbenika organiziranog izvanobiteljskog odgoja s odgojnim utjecajima u obitelji, posljednjih se desetljeća posebna pozornost pridaje suradnji s roditeljima. Pojam suradnje s roditeljima mijenjao se usporedo s traganjem za novim i djelotvornijim oblicima rada s roditeljima, pa on danas podrazumijeva i najsloženiji oblik suradnje, a to je uključivanje roditelja u neposredan odgojno-obrazovni proces. Takav oblik suradnje nailazi na niz zapreka u praksi. Najznačajnijim su se pokazale one koje se odnose na stručnjaka-odgojitelja, od kojeg se očekuje da prihvati roditelja kao partnera. Iako je u igraonicama u dječjim knjižnicama uobičajena prisutnost roditelja u vrijeme dječje igre, mogućnost da se roditelji uključe u rad s djecom u igraonici izaziva nepovjerenje odgojitelja, jednako kao i u ustanovama predškolskog odgoja gdje roditelji nisu kontinuirano prisutni.Rezultati akcijskog istraživanja koje je pratilo razvijanje programa rada s roditeljima u igraonici, nazvanog "Druženje djece i odraslih", pokazali su da su negativna očekivanja odgojitelja glede uključivanja roditelja u rad s djecom neutemeljena. Postupna spoznaja odgojitelja o neispunjenju njihovih strahovanja od ugrožavanja kompetencija djelovala je poticajno na razvijanje programa i u velikoj mjeri na njegovu uspješnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts