Pregled bibliografske jedinice broj: 951206
Transformacije grafa funkcije… u virtualnom razredu uporabom GeoGebra Grupe
Transformacije grafa funkcije… u virtualnom razredu uporabom GeoGebra Grupe // Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske / Milin Šipuš, Željka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2018. str. 47-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 951206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transformacije grafa funkcije… u virtualnom razredu uporabom GeoGebra Grupe
(Transformation of the graph of function... in a virtual classroom using GeoGebra Groups)
Autori
Dijanić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova Osmog kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske
/ Milin Šipuš, Željka - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2018, 47-48
ISBN
978-953-6862-30-6
Skup
8. kongres nastavnika matematika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.07.2018. - 05.07.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalni udžbenik, GeoGebra Grupa, graf funkcije, transformacija grafa funkcije, učenje otkrivanjem, virtualni razred
(digital textbook, GeoGebra Group, graph of function, graph of function transformation discovery learning, virtual classroom)
Sažetak
U ovome se radu prikazuje primjer korištenja sustava GeoGebra Grupa za stvaranje virtualnog razreda za učenike s ciljem samostalnog učenja otkrivanjem u okviru nastavne teme Transformacije grafa funkcije. Digitalni udžbenik Transformacije grafa funkcije dostupan je za slobodno korištenje na skladištu GeoGebrinih materijala (www.geogebra.org/m/hmQTkBxV), a sastoji se od tri poglavlja: 1. Otkrivamo i sami zaključujemo – u nizu interaktivnih apleta učenike se navodi da istražuju, zaključuju, a potom i riječima zapisuju svoje zaključke na pitanja poput: Kako na temelju grafa funkcije f(x) nacrtati graf funkcije g(x)=f(x-a)? ; 2. Kviz: jesmo li shvatili? – sadrži pitanja višestrukih odgovora u kojima učenici na temelju prikazanoga grafa trebaju prepoznati o kojoj se funkciji radi ; 3. A sada sami crtamo – zadatak učenika je izraditi nekoliko konstrukcija uporabom osnovnih GeoGebrinih alata za translaciju i zrcaljenje, poput Nacrtaj graf funkcije f(x)=4-1/(5+x) Kako bi nastavnik mogao dijeliti te materijale svojim učenicima, pratiti napredak učenika, vrednovati njihove odgovore i davati povratne informacije o uspješnosti, stvara se virtualni razred putem sustava GeoGebra Grupa. Taj sustav učenicima omogućava da se pridruže formiranoj grupi, komuniciraju s nastavnikom i ostalim učenicima putem objava i komentara, koriste dijeljene materijale, rješavaju zadatke i predaju svoja rješenja te dobiju povratnu informaciju od nastavnika. Digitalni udžbenik Transformacije grafa funkcije uporabom GeoGebra Grupe korišten je u 4.c razredu Srednje škole Čazma i u Centru izvrsnosti Bjelovarsko-bilogorske županije. Učenici su izvrsno reagirali na takav način učenja, svi su bili aktivni i trudili se rješavati sve zadatke redom. U prvome poglavlju većina učenika dobro je zaključila što se dešava kod pojedinih transformacija grafa funkcije, ali uočen je problem korektnog i preciznog matematičkog izražavanja kod učenika (kada riječima treba zapisati zaključak).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)