Pregled bibliografske jedinice broj: 950914
Sinteza globalnih problema financiranja obrazovnog sustava i njihova veza sa siromaštvom
Sinteza globalnih problema financiranja obrazovnog sustava i njihova veza sa siromaštvom // 14. Lošinjski dani bioetike. Mali Lošinj, Hrvatska, 17.–20. svibnja 2015. = 14th Lošinj Days of Bioethics. Mali Lošinj, Croatia, May 17– 20, 2015 / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2015. str. 114-115 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 950914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinteza globalnih problema financiranja obrazovnog
sustava i njihova veza sa siromaštvom
(Synthesis of the global problems in education
financing and their relationship with poverty)
Autori
Katava, Ankica ; Tomić, Biljana ; Gabrić, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
14. Lošinjski dani bioetike. Mali Lošinj, Hrvatska, 17.–20. svibnja 2015. = 14th Lošinj Days of Bioethics. Mali Lošinj, Croatia, May 17– 20, 2015
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2015, 114-115
Skup
Studentska bioetička radionica "Scenariji budućnosti" u sklopu 14. Lošinjskih dana bioetike
Mjesto i datum
Mali Lošinj, Hrvatska, 17.05.2015. - 19.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje
(education)
Sažetak
Izlaganje je usmjereno na razmatranje nekih načina i problema financiranja obrazovanja u zemljama u razvoju koje provode reforme obrazovanja. Budući da postoji opća suglasnost o važnosti ulaganja u ljudski kapital kao jedan od nacionalnih resursa, nastoji se pokazati da dio novca namijenjen obrazovanju odlazi u druge sektore. Zbog nedostatka financijskih sredstava, kvaliteta nastave često je upitna, a vidljivo je i odustajanje sudionica i sudionika već tijekom primarnog obrazovanja. Pokazalo se da su kvaliteta primarnog obrazovanja i socio- ekonomska pozadina važni faktori koji određuju daljnje školovanje te generiranje sudionica i sudionika visokoobrazovanog sustava, a to je i razlog problematiziranja uspješnosti politike smanjenja siromaštva povećanjem broja sudionica i sudionika u obrazovanju. Zbog konsenzusa o tome da se reforme obrazovnih sustava u globaliziranom društvu provode isključivo radi poboljšanja uloge obrazovanja kao proizvođača ljudskog kapitala koji će zadovoljiti potrebe neoliberalnog tržišta rada, izlaganje nastoji naglasiti i potrebu za transformacijama obrazovnog sustava koje bi bile društveno korisne i usmjerene budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)