Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 950814

Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa


Perinić, Jadran
Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa // Medijski dijalozi, 2 (2009), 3; 61-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 950814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa
(FROM MARKET REGULARITY TO THE CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE)

Autori
Perinić, Jadran

Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) 2 (2009), 3; 61-73

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Mediji, komercijalizacija, tržište, senzacionalizam, etika
(Media, commercialization, market, sensationalism, ethics,)

Sažetak
U radu se postavlja hipoteza prema kojoj suvremeni mediji u obavljanju svoje istaknute društvene zadaće za informiranjem javnosti težište stavljaju na zabavnu funkciju. Pri tome se informativno i zabavno sintetiziraju u atraktivno i senzacionalno i na taj način, podilazeći konzumentima, mediji pronalaze kompromisan pristup do njih. Kompromis se iščitava iz sposobnosti snalaženja između informativne funkcije medija, prema kojoj bi trebali nuditi činjenice javnosti za bolju orijentaciju u sve kompleksnijem društvenom habitusu, i atraktivnosti koja će jamčiti bolju pozicioniranost na sve „nemilosrdnijem“ medijskom tržištu na kojem se vodi „bespoštedna bitka“ za svakog konzumenta. Pri tome se ne suzdržavaju niti od objavljivanja nedovoljno provjerenih informacija, zadiranja u intimu aktera događaja, objavljivanja etično upitnih fotografija i sl., čime se značajno udaljavaju od temeljnog društvenog zadatka, informiranja javnosti. Na taj način, podilazeći zahtjevima suvremene publike, masovne medije sve više obilježava senzacionalizam i žutilo, čime, pod utjecajem tržišnih zakonitosti udaraju temelje suvremenom medijskom diskursu koji nužno nije u svim svojim dijelovima etički prihvatljiv.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jadran Perinić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Perinić, Jadran
Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa // Medijski dijalozi, 2 (2009), 3; 61-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Perinić, J. (2009) Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa. Medijski dijalozi, 2 (3), 61-73.
@article{article, author = {Perini\'{c}, Jadran}, year = {2009}, pages = {61-73}, keywords = {Mediji, komercijalizacija, tr\v{z}i\v{s}te, senzacionalizam, etika}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {2}, number = {3}, issn = {1800-7074}, title = {Tr\v{z}i\v{s}nim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa}, keyword = {Mediji, komercijalizacija, tr\v{z}i\v{s}te, senzacionalizam, etika} }
@article{article, author = {Perini\'{c}, Jadran}, year = {2009}, pages = {61-73}, keywords = {Media, commercialization, market, sensationalism, ethics,}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {2}, number = {3}, issn = {1800-7074}, title = {FROM MARKET REGULARITY TO THE CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE}, keyword = {Media, commercialization, market, sensationalism, ethics,} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font