Pregled bibliografske jedinice broj: 950434
Dramsko izražavanje u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti: mogućnosti primjene i prijedlozi metodičko-didaktičkih vježbi
Dramsko izražavanje u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti: mogućnosti primjene i prijedlozi metodičko-didaktičkih vježbi // Zbornik radova 2. međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti "Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije" / Radočaj-Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 11-26 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 950434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramsko izražavanje u srednjoškolskoj nastavi
likovne umjetnosti: mogućnosti primjene i
prijedlozi metodičko-didaktičkih vježbi
(The Drama in High School Teaching and Learning
of Visual Arts: Areas of Application and the
Proposals of Methodical-Didactic Exercises)
Autori
Alviž, Josipa ; Kovačić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti "Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije"
/ Radočaj-Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 11-26
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Likovna umjetnost, dramsko izražavanje, kurikulum, suvremeno poučavanje i učenje, obrazovanje
(Visual Arts, dramatic expression in teaching, curriculum, contemporary learning and teaching, education)
Sažetak
U novijim kurikulumskih dokumentima Republike Hrvatske ističe se nužnost primjene što raznovrsnijih metoda suvremenoga poučavanja i učenja, a s ciljem veće aktivacije učenika i indvidualizacije nastavnoga procesa. Stvarna primjena tih metoda u nastavi je, međutim, vrlo rijetka. Dramski odgoj, oblik poučavanja i učenja dramskim iskustvom, jedna je od potencijalnih suvremenih metoda koju bi valjalo češće primjenjivati u nastavi s obzirom na to da pozitivno utječe na razvijanje osjećajnosti kod učenika, njhove osjetilnosti, govornih sposobnosti, komunikacijskih vještina, mašte, kreativnosti, kao i na formiranje stavova, razvijanje društvene svijesti, razumijevanje međuljudskih odnosa te na stjecanje samopouzdanja i sigurnosti kod mladih osoba. Kad govorimo o dramskim metodama kao metodama poučavanja i učenja, govorimo o dramskom izražavanju u nastavi. Jednostavniji oblici koji se koriste u nastavi su dramske tehnike, a složeniji dramske metode. Dramske tehnike su sve dramske igre, dramske vježbe i improvizacije koje se sastoje od mnogih funkcionalnih i odgojnih zadataka, a moguće ih je koristiti u svim nastavnim predmetima. U radu su predstavljene mogućnosti uključivanja dramskoga izražavanja u nastavu srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost na primjeru dramskih didaktičko-metodičkih vježbi primijenjivih u različitim nastavnim sadržajima i situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti