Pregled bibliografske jedinice broj: 950141
Socijalna kompetencija djece rane i predškolske dobi u alternativnim predškolskim programima
Socijalna kompetencija djece rane i predškolske dobi u alternativnim predškolskim programima // Učenje i nastava, 2 (2016), 4; 797-810 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 950141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetencija djece rane i predškolske dobi
u alternativnim predškolskim programima
(Social Competence in Children of Early Preschool Age
Enrolled in Alternative Preschool Programs)
Autori
Galinec, Matea ; Višnjić Jevtić, Adrijana
Izvornik
Učenje i nastava (2466-2801) 2
(2016), 4;
797-810
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
Montessori ; rano djetinjstvo ; socijalna kompetencija ; Waldorf
(Montessori ; early choldhood ; social competence ; Waldorf)
Sažetak
Imajući u vidu važnost razvoja socijalne kompetencije u ranom djetinjstvu, ona se u ovom radu istražuje kod djece rane i predškolske dobi koja pohađaju alternativne predškolske programe u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 18 odgojitelja koji su procjenjivali 167 djece rane i predškolske dobi koja polaze redovni, Waldorf i Montessori program u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Čakovcu, Zagrebu i Splitu. Odgojitelji su procjenjivali dječju vještinu uživljavanja, vještinu ostvarivanja zajedništva, vještine komuniciranja, vještine za rješavanje konflikata, vrijednosti, te razumijevanje za druge ljude na četverostupanjskoj skali. U cjelini, odgojitelji su komponente socijalne kompetencije djece rane i predškolske dobi procijenili kao ponašanja koja se dovoljno prepoznaju. Nije pronađena statistički značajna povezanost između socijalne kompetencije djece rane i predškolske dobi i programa koji pohađaju.
Izvorni jezik
Hrvatski