Pregled bibliografske jedinice broj: 949918
Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi
Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 949918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi
(Diagnostic and therapeutic potential of drawings in primary education)
Autori
Oršolić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
30.06
Godina
2017
Stranica
63
Mentor
Kovačević, Jelena
Ključne riječi
Crtež, dijagnoza, likovno izražavanje, obrazovanje, odgoj, terapija
(Drawing, Diagnosis, Artistic Expression, Education, Therapy)
Sažetak
Crtačke su aktivnosti neizravno sredstvo ispitivanja koje ispitaniku omogućuje da projicira svoje osjećaje i uvjerenja. Na taj način, učitelji u nastavi mogu lakše doprijeti do učenika koji imaju poteškoća u socijalnim interakcijama i teže se verbalno izražavaju. Sve to omogućuje pravilniji odabir odgovarajućih odgojnih metoda i pristupa, kako nastavi, tako i samom djetetu i razrednoj skupini. Prakticiranje crtanja kroz igru s ciljem provođenja različitih razvojnih i odgojno-obrazovnih programa doprinosi uspostavljanju odnosa s djecom, interpretaciju dječjeg ponašanja, kao pomoć u specifičnim životnim situacijama te u cilju poticanja cjelokupnog psihofizičkog razvoja. Cilj ovoga istraživanja bio je prikazati različite primjene crteža u odgojne, obrazovne, dijagnostičke i terapijske svrhe. Metodom crtačkog izazova stvoren je materijal za analizu emocionalnog aspekta ličnosti te djetetove unutrašnje psihološke stvarnosti i subjektivnog iskustva osobe koja stvara crtež. U prijašnjim istraživanjima je dokazano kako se kroz likovno izražavanje može promatrati te poticati perceptivni, senzorni i motorički razvoj djeteta dok se ovo istraživanje provodilo pomoću različitih svakodnevnih uputa kako bi se izbjegle poteškoće direktnog ispitivanja, polazeći od pretpostavke da se ljudi slobodnije izražavaju neizravno, bili toga svjesni ili ne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jelena Kovačević
(mentor)