Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949866

Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj


Đurović, Gordan; Holenko Dlab, Martina; Hoić- Božić, Nataša
Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2; 531-560 doi:10.15516/cje.v20i2.2659 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 949866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj
(Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development)

Autori
Đurović, Gordan ; Holenko Dlab, Martina ; Hoić- Božić, Nataša

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20 (2018), 2; 531-560

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
e-učenje ; ishodi učenja ; obrazovno okruženje ; alati Weba 2.0
(educational environment ; e-learning ; learning outcomes ; Web 2.0 tools)

Sažetak
Obrazovni sustavi preporučivanja (ERS) sve se više koriste kao alati za pomoć studentima i nastavnicima tijekom implementacije procesa učenja. Najvažnija razlika između ERS-ova i komercijalnih inačica sustava preporučivanja u pedagoškim je principima koji odgovaraju procesima učenja i poučavanja. Razlike u obrazovnim metodama koje se koriste u različitim obrazovnim situacijama, kao i njihova povezanost s područjem koje se uči, postavljaju polazne parametre za dizajniranje ERS-a. U ovom je članku dan pregled evolucije ERS-ova do trenutno postignutog nivoa razvoja, prikazane su osnovne metode na kojima su ERS- ovi dizajnirani, kao i uobičajeni problemi s kojima se ERS-ovi susreću u svojem radu. Na primjerima danas korištenih ERS-ova raspravljano je o klasifikaciji ERS-ova po njihovim posebnostima i osnovnim pristupima na kojima počiva njihov rad. Na temelju provedene analize, uz usavršavanje i nadograđivanje postojećih algoritama, određeno je pet područja u kojima se može očekivati buduće istraživanje i razvoj: izgradnja univerzalnog ERS-a, ERS-ovi namijenjeni primarno nastavnicima, ERS-ovi koji povezuju studentske uspjehe u različitim kolegijima, ERS-ovi koji uvažavaju fizičku udaljenost studenata i primjena ERS-ova za motiviranje studenata na kontinuirani rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Puni tekst rada dostupan je na hrvatskom i na engleskom jeziku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Fakultet informatike i digitalnih tehnologija, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Đurović, Gordan; Holenko Dlab, Martina; Hoić- Božić, Nataša
Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2018), 2; 531-560 doi:10.15516/cje.v20i2.2659 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Đurović, G., Holenko Dlab, M. & Hoić- Božić, N. (2018) Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 20 (2), 531-560 doi:10.15516/cje.v20i2.2659.
@article{article, author = {\DJurovi\'{c}, Gordan and Holenko Dlab, Martina and Hoi\'{c}- Bo\v{z}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2018}, pages = {531-560}, DOI = {10.15516/cje.v20i2.2659}, keywords = {e-u\v{c}enje, ishodi u\v{c}enja, obrazovno okru\v{z}enje, alati Weba 2.0}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i2.2659}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Obrazovni sustavi preporu\v{c}ivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istra\v{z}ivanja i razvoj}, keyword = {e-u\v{c}enje, ishodi u\v{c}enja, obrazovno okru\v{z}enje, alati Weba 2.0} }
@article{article, author = {\DJurovi\'{c}, Gordan and Holenko Dlab, Martina and Hoi\'{c}- Bo\v{z}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2018}, pages = {531-560}, DOI = {10.15516/cje.v20i2.2659}, keywords = {educational environment, e-learning, learning outcomes, Web 2.0 tools}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i2.2659}, volume = {20}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development}, keyword = {educational environment, e-learning, learning outcomes, Web 2.0 tools} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font