Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949701

Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća


Burai, Renata; Šišak, Marinko
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća // Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016., / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 935-950 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 949701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća
(BETWEEN RELIGION AND STATE: WORK AND POSITION OF DOMINICAN GRAMMAR SCHOOL OF BOL WITHIN YUGOSLAVIAN HIGH SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN NINETEEN-THIRTIES (1930s))

Autori
Burai, Renata ; Šišak, Marinko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016., / Hrvatić, Neven - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018, 935-950

ISBN
978-9958-16-086-8

Skup
3. međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.10.2016. - 22.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovanje, vjerske škole, javne škole, kurikulum, identitet
(education, religious school, public school, curriculum, identity)

Sažetak
U radu se obrađuje djelovanje dominikanaca u Bolu na otoku Braču i njihovo nastojanje oko organizacije školstva. Nakon više promjena sjedišta i seljenja od Dubrovnika, Hvara do Bola, zahvaljujući djelovanju nekih istaknutih bolskih dominikanaca škola je od isključivo vjerskog učilišta postala privatna klasična gimnazija s pravom javnosti. Stvorilo je to niz novih okolnosti u djelovanju – s jedne strane olakšalo je ulogu dominikancima i osiguralo im stabilniji rad, a s druge je izazvalo otpore anticrkvenih i orjunaških udruga i glasila a i prosvjetnih vlasti. Osobito je to bilo izraženo u vrijeme diktature kralja Aleksandra i jačanja srpske hegemonije. Uz niz teškoća trebalo je i uskladiti nastavne sadržaje vjerskog učilišta s propisima i obveznim nastavnim redovima koje je propisivala jugoslavenska država. U radu se posebno obrađuje, kao primjer, nastavni red za školsku godinu 1932./1933. bolske gimnazije, uspoređuje s planovima nekih drugih klasičnih javnih gimnazija u Hrvatskoj, te analizira omjer tema i nastavnih jedinica iz dva predmeta – hrvatskog jezika i povijesti, kao predmeta u kojima se izrazito jako osjećao utjecaj političkih vlasti i vladajuće ideologije na školstvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Burai (autor)

Avatar Url Marinko Šišak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burai, Renata; Šišak, Marinko
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća // Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016., / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 935-950 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Burai, R. & Šišak, M. (2018) Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća. U: Hrvatić, N. (ur.)Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016.,.
@article{article, author = {Burai, Renata and \v{S}i\v{s}ak, Marinko}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2018}, pages = {935-950}, keywords = {obrazovanje, vjerske \v{s}kole, javne \v{s}kole, kurikulum, identitet}, isbn = {978-9958-16-086-8}, title = {Izme\dju vjere i dr\v{z}ave: identitetska obilje\v{z}ja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg \v{s}kolstva tridesetih godina pro\v{s}log stolje\'{c}a}, keyword = {obrazovanje, vjerske \v{s}kole, javne \v{s}kole, kurikulum, identitet}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Burai, Renata and \v{S}i\v{s}ak, Marinko}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2018}, pages = {935-950}, keywords = {education, religious school, public school, curriculum, identity}, isbn = {978-9958-16-086-8}, title = {BETWEEN RELIGION AND STATE: WORK AND POSITION OF DOMINICAN GRAMMAR SCHOOL OF BOL WITHIN YUGOSLAVIAN HIGH SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN NINETEEN-THIRTIES (1930s)}, keyword = {education, religious school, public school, curriculum, identity}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font