Pregled bibliografske jedinice broj: 949701
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća // Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016., / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 935-950 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 949701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća
(BETWEEN RELIGION AND STATE: WORK AND POSITION OF DOMINICAN GRAMMAR SCHOOL OF BOL WITHIN YUGOSLAVIAN HIGH SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN NINETEEN-THIRTIES (1930s))
Autori
Burai, Renata ; Šišak, Marinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016.,
/ Hrvatić, Neven - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018, 935-950
ISBN
978-9958-16-086-8
Skup
3. međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje, vjerske škole, javne škole, kurikulum, identitet
(education, religious school, public school, curriculum, identity)
Sažetak
U radu se obrađuje djelovanje dominikanaca u Bolu na otoku Braču i njihovo nastojanje oko organizacije školstva. Nakon više promjena sjedišta i seljenja od Dubrovnika, Hvara do Bola, zahvaljujući djelovanju nekih istaknutih bolskih dominikanaca škola je od isključivo vjerskog učilišta postala privatna klasična gimnazija s pravom javnosti. Stvorilo je to niz novih okolnosti u djelovanju – s jedne strane olakšalo je ulogu dominikancima i osiguralo im stabilniji rad, a s druge je izazvalo otpore anticrkvenih i orjunaških udruga i glasila a i prosvjetnih vlasti. Osobito je to bilo izraženo u vrijeme diktature kralja Aleksandra i jačanja srpske hegemonije. Uz niz teškoća trebalo je i uskladiti nastavne sadržaje vjerskog učilišta s propisima i obveznim nastavnim redovima koje je propisivala jugoslavenska država. U radu se posebno obrađuje, kao primjer, nastavni red za školsku godinu 1932./1933. bolske gimnazije, uspoređuje s planovima nekih drugih klasičnih javnih gimnazija u Hrvatskoj, te analizira omjer tema i nastavnih jedinica iz dva predmeta – hrvatskog jezika i povijesti, kao predmeta u kojima se izrazito jako osjećao utjecaj političkih vlasti i vladajuće ideologije na školstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb