Pregled bibliografske jedinice broj: 949521
Odgovornost brodovlasnika i osnivanje Fonda u Međunarodnoj konvenciji o odgovornosti i naknadi štete u prijevozu opasnih i štetnih tvari morem (London 1996.)
Odgovornost brodovlasnika i osnivanje Fonda u Međunarodnoj konvenciji o odgovornosti i naknadi štete u prijevozu opasnih i štetnih tvari morem (London 1996.) // Pomorski zbornik, 38 (2000), 1; 243-265 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 949521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgovornost brodovlasnika i osnivanje Fonda u Međunarodnoj konvenciji o odgovornosti i naknadi štete u prijevozu opasnih i štetnih tvari morem (London 1996.)
(Shipowners liability and the HNS Fond (London 1996))
Autori
Peričin, Ljiljana
Izvornik
Pomorski zbornik (0554-6387) 38
(2000), 1;
243-265
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
opasne i štetne tvari, HNS fond, odgovornost vlasnika broda, ograničenje odgovornosti, izuzeće od odgovoronosti
(dangerous and noxious supstances, HNS fund, liabilty of the owner, limitation of liability, exculpation of liability)
Sažetak
Međunarodna konvencija o odgovornosti i naknadi štete u prijevozu opasnih i štetnih tvari morem treći je unifikacijskih pokušaj u materiji onečišćenja mora, a cilj joj je usvajanje jedinstvenih međunarodnih pravila i postupaka glede odgovornosti i naknade štete koje mogu nastati u prijevozu opasnih i štetnih tvari morem. Pri definiranju opasnih i štetnih tvari Konvencija ne daje jasan odgovor već se poziva na liste tvari iz drugih međunarodnih instrumenata, npr. Dodatak I. priloga I. Marpola. Strukturalno, svojim odredbama, slijedi prethodne konvencije na ovom području i to: Međunarodnu konvenciju o građanskoj odgovornosti za štetu uzrokovanu onečišćenjem naftom iz 1969. te Međunarodnu konvenciju o osnivanju Međunarodnog fonda za naknadu štete uzrokovane onečišćenjem naftom iz 1971. godine Konvencija odgovornost usmjerava na vlasnika broda koji odgovara na temelju objektivne odgovornosti. Razlozi za isključenje odgovornosti brodovlasnika isti su kao i u Međunarodnoj konvenciji o građanskoj odgovornosti za štetu od onečišćenja iz 1969. godine, ali se dodaje i novi razlog za oslobođenje vlasnika broda od odgovornosti, a to je da ga je pošiljatelj ili bilo koja druga osoba propustila obavijestiti o opasnoj štetnoj prirodi ukrcanih tvari koje su , u cijelosti ili djelomice, prouzročile štetu ili su uzrok propusta brodovlasnika da pribavi osiguranje pod uvjetom da niti vlasnik broda niti njegovi službenici ili punomoćnici nisu znali niti su razumno morali znati za opasnu i štetnu prirodu ukrcanih tvari. Konvencijom ustanovljen HNS Fond sastoji se od jednog općeg računa te tri posebna računa. Konvencijom su znatno povećani limiti odgovornosti što je uzrokom odstupanja od namjere podjele odgovornosti između broda i tereta. Naime, zbog visokog limita odgovornosti brodovlasnika, odgovornost Fonda doći će u obzir samo u katastrofalnim slučajevima. Uravnoteženje odgovornosti prve i druge razini bilo bi bolje rješenje jer koristi od prijevoza tereta imaju i brodovlasnik i strana tereta pa nije opravdano teret odgovornosti staviti samo na stranu brodovlasnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ASFA (CSA) Aquatic Sciences and Fisheries Abstracts
- TRID – the TRIS and ITRD database
- EBSCO Academic Search Complete
- PROQUEST - Natural Science Collection
- SciTech Collection
- Technology Collection Ulrich's Intl Periodicals Directory
- News of New Electronic Journals
- ZDB - Zeitschriftendatenbank