Pregled bibliografske jedinice broj: 949484
Projektni menadžment i javno privatno partnerstvo u turizmu
Projektni menadžment i javno privatno partnerstvo u turizmu, 2009., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
CROSBI ID: 949484 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektni menadžment i javno privatno partnerstvo u turizmu
(Project management and public-private partnership in tourism)
Autori
Perić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Mjesto
Opatija
Datum
24.07
Godina
2009
Stranica
338
Mentor
Cetinski, Vinka
Ključne riječi
projektni menadžment ; javni sektor ; privatni sektor ; javno privatno partnerstvo ; model BOT ; turizam
(project management ; public sector ; private sector ; public-private partnership ; BOT model ; tourism)
Sažetak
Projektni menadžment kao važno sredstvo modernog menadžmenta i javno privatno partnerstvo kao model suradnje javnog i privatnog sektora sustavno se proučavaju u posljednjih dvadesetak godina. Međutim sprega i međuovisnost projektnog menadžmenta i javno privatnog partnerstva nije dovoljno teorijski istražena ni u praksi afirmirana, posebice kada je riječ o turizmu. Ni u hrvatskim ni u međunarodnim razmjerima ne postoji dominantan model javno privatnog partnerstva u turizmu kao ni sustavna metodologija projektnog menadžmenta koja bi se odnosila na javno privatno partnerstvo u turizmu. U okviru navedenog problema i predmeta istraživanja postavljena je znanstvena hipoteza: Suvremenim pristupom projektnog menadžmenta omogućuje se komercijalna transformacija javnog sektora i partnerstvo, kao pretpostavka razvoja turizma na svim upravljačkim razinama. Svrha i ciljevi ovoga rada bili su istražiti teorijske odrednice i strateški okvir projektnog menadžmenta i javno privatnog partnerstva u turizmu, načelno utvrditi kriterije javnog i privatnog sektora prilikom uspostave partnerstva u turizmu, izabrati model partnerstva najprimjereniji potrebama hrvatskog turizma te utvrditi metodologiju projektnog menadžmenta u izabranom modelu partnerstva. Rezultati istraživanja potvrdili su postavljenu hipotezu. Dobrobit (welfare) zajednice s aspekta javnog sektora i novostvorena akumulacija (profit) s aspekta privatnog sektora identificirani su kao ključni kriteriji izbora modela javno privatnog partnerstva. Na temelju navedenih kriterija, a istodobno uvažavajući važnost vlasništva nad turistički atraktivnim prostorom, izabran je model BOT (Build – Operate – Transfer, Izgradi – Upravljaj – Prenesi) kao najprimjereniji potrebama hrvatskog turizma. Na izabrani model primijenjena je metodologija projektnog menadžmenta te je istaknuta suradnja na određenim projektnim aktivnostima čime su istodobno zadovoljeni osnovni izravni ekonomski pokazatelji učinkovitosti koje preferira privatni partner, ali također i širi društveni učinci koje preferira javni partner. Konkretni primjeri iz prakse u kojima je izložen odabrani model potvrdili su rezultate istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija