Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949414

Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH


Marjanić, Suzana
Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH // rostorni agens. 18. bijenale umetnosti / Mirčev, Andrej (ur.).
Pančevo: Kulturni centar Pančeva, 2018. str. 29-42


CROSBI ID: 949414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH
(Re-enactments as a possible dedicated art to the history of performance art in ex-YU and post-socialism: fragments of chronotopes and topoi in the Republic of Croatia)

Autori
Marjanić, Suzana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Rostorni agens. 18. bijenale umetnosti

Urednik/ci
Mirčev, Andrej

Izdavač
Kulturni centar Pančeva

Grad
Pančevo

Godina
2018

Raspon stranica
29-42

ISBN
978-86-87103-70-2

Ključne riječi
umjetnost performansa, re-enactmenti, Jugoslavija, . RH
(performance art, re-enactments, Yugoslavia, Croatia)

Sažetak
U ovom fragmentarnom pregledu nastojat ću preko fenomena re-enactmenta ponuditi pregled povijesti umjetnosti performansa u RH, kontekstualno dakako i u bivšoj Jugoslaviji, s obzirom na situaciju do devedesetih kada se SFRJ sustav ratnički raspao, odnosno kako je to lijepo sročio Raša Popov – rekavši kako je Titov okrugli, Arthurov stol sa šest republičkih predvodnika odjednom postao putujući cirkus šest nacionalsocijalista (riječ je o opasnoj igri šestorice bivših socijalista a zapravo nacionalista) koji su nekoć, neki od njih, nosili džempere i kao džemperaši predstavljali se za radničke predvodnike da bi se tranzicijskih i nacionalističkih devedesetih, nakon građanskoga rata, transformirali u najgorem mogućem izdanju francusko-rimskih kicoša, kako je tom modno-kostimografskom metonimijom politički detektirao te bivše republičke predstavnike Raša Popov. Pritom re-izvedbe performansa u ovom formatu u ulozi moguće posvetne povijesti umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma, a u formi fragmenata o kronotopima i topoima u RH, predstavit ću kronološki. Dakle, krećemo od avangarde, preko neovangarde do postavangarde i postmoderne do globalnoga užasa, koji sociolog Dražen Šimleša određuje kao stanje Četvrtoga svjetskog rata, kojemu trenutno svjedočimo u općoj politici i kulturi straha, da uporabim sintagme sociologa Franka Furedija, kada nam se medijski neprestano prijeti novim globalnim, apokaliptičkim uništenjima, koja su uostalom davno započeo – riječ je samo o transformaciji Drugog svjetskog rata na niz lokalnih ratova koji globalno čine mrežu rata samoprozvanoga svjetskoga policajca protiv tzv. terorizma. Riječ je, kao što godinama, desetljećima svjedočimo, o nizu lokalnih i regionalnih ratova koji se svode na osvajanje novih tržišta i prisvajanje tuđih zaliha nafte i plina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH // rostorni agens. 18. bijenale umetnosti / Mirčev, Andrej (ur.).
Pančevo: Kulturni centar Pančeva, 2018. str. 29-42
Marjanić, S. (2018) Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH. U: Mirčev, A. (ur.) rostorni agens. 18. bijenale umetnosti. Pančevo, Kulturni centar Pančeva, str. 29-42.
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {Mir\v{c}ev, A.}, year = {2018}, pages = {29-42}, keywords = {umjetnost performansa, re-enactmenti, Jugoslavija, . RH}, isbn = {978-86-87103-70-2}, title = {Re-izvedbe performansa kao mogu\'{c}a posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH}, keyword = {umjetnost performansa, re-enactmenti, Jugoslavija, . RH}, publisher = {Kulturni centar Pan\v{c}eva}, publisherplace = {Pan\v{c}evo} }
@inbook{inbook, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, editor = {Mir\v{c}ev, A.}, year = {2018}, pages = {29-42}, keywords = {performance art, re-enactments, Yugoslavia, Croatia}, isbn = {978-86-87103-70-2}, title = {Re-enactments as a possible dedicated art to the history of performance art in ex-YU and post-socialism: fragments of chronotopes and topoi in the Republic of Croatia}, keyword = {performance art, re-enactments, Yugoslavia, Croatia}, publisher = {Kulturni centar Pan\v{c}eva}, publisherplace = {Pan\v{c}evo} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font