Pregled bibliografske jedinice broj: 949334
Mogućnosti primjene socijalnog poduzetništva u turizmu
Mogućnosti primjene socijalnog poduzetništva u turizmu // Second International Scientific Conference EMAN 2018 Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times: conference proceedings
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar, 2018. str. 667-673 doi:10.31410/eman.2018.667 (ostalo, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 949334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene socijalnog poduzetništva u turizmu
(Possibilities of implementing social entrepreneurship in tourism)
Autori
Đurkin, Jelena ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžement u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Second International Scientific Conference EMAN 2018 Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times: conference proceedings
/ - Beograd : Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar, 2018, 667-673
ISBN
978-86-80194-11-0
Skup
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Socijalno poduzetništvo, turizam, društvene vrijednosti, lokalna zajednica
(Social entrepreneurship, tourism, social values, local community)
Sažetak
Socijalno poduzetništvo kao primjena poduzetničkog pristupa (tržišno djelovanje, konkurentnost, inovativnost) u svrhu ostvarivanja društvenih vrijednosti i/ili doprinosa rješavanju društvenih problema, vrlo je aktualan trend u svjetskoj ekonomiji. Iako socijalno poduzetništvo vuče korijene još iz 19. stoljeća, Europska unija i ostale relevantne svjetske organizacije i savezi država, su ga tek nedavno počeli prepoznavati kao značajan strateški alat za postizanje održivog modela ekonomskog i društvenog rasta. Ovaj rad se bavi socijalnim poduzetništvom u širem smislu, kao inovativnim aktivnostima sa socijalnim ciljem, koje se mogu provoditi u bilo kojem sektoru, uključujući profitni. Ovakav oblik socijalnog poduzetništva se od „klasične“ primjene društvene odgovornosti u poduzećima razlikuje po stavljanju društvenih vrijednosti i ciljeva na vrh prioriteta poduzeüa (za razliku od tretiranja društveno orijentiranih aktivnosti kao alata u postizanju financijskih rezultata). Drugi globalni fenomen značajan za ovaj članak je turizam koji predstavlja stalno rastući generator značajnih i kompleksnih ekonomskih i društvenih učinaka na svjetskoj razini. Cilj ovog rada je definirati socijalno poduzetništvo i njegove ključne karakteristike, te povezivanjem tih karakteristika s ključnim učincima turizma, stvoriti teorijski okvir za implementaciju socijalnog poduzetništva u turizam. Članak doprinosi budućem održivom planiranju turizma, te ističe važnost primjene socijalnog poduzetništva za ostvarivanje dugoročno održivih koristi za destinaciju, kako na lokalnom, tako i na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
ZP UNIRI 6/16
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Jelena Đurkin Badurina
(autor)