Pregled bibliografske jedinice broj: 949316
Zastupljenost tema iz Zaštite prirode i okoliša u nastavi Prirode i Biologije
Zastupljenost tema iz Zaštite prirode i okoliša u nastavi Prirode i Biologije, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 949316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost tema iz Zaštite prirode i okoliša u nastavi Prirode i Biologije
(The representation of topics from Nature and Environment Protection in nature and biology classes)
Autori
Jelena Horvat
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
19.07
Godina
2018
Stranica
65
Mentor
Turić, Nataša
Neposredni voditelj
Vignjević, Goran
Ključne riječi
Zaštita prirode, zaštita okoliša, nastavni plan i program
(Nature protection, Environment protection, National Teaching Curriculum)
Sažetak
Danas se o problemima zaštite prirode i okoliša sve više govori, a samo zajednički rad i svjesnost svakog pojedinca mogu ublažiti trenutne posljedice. Upravo zbog toga buđenje svijesti o toj tematici mora započeti što ranije i provoditi se tijekom cijelog odgojno- obrazovnog procesa. Učenici o zaštiti prirode i okoliša najviše uče u sklopu nastavnih predmeta priroda i biologija. Nastavnim planom i programom određene su nastavne jedinice i pripisana su postignuća koja učenici moraju savladati i naučiti tijekom svog školovanja. Jedna od zadaća je da razviju pozitivan stav prema očuvanju i zaštiti prirode i okoliša. Detaljnom analizom nastavnog plana i programa dobiven je uvid u količinu nastavnog sadržaja koji se odnosi na zaštitu prirode i okoliša, a za potrebe pisanja rada provedeno je i on-line anketno ispitivanje o analizi plana i programa prirode i biologije. Sudjelovalo je 103 ispitanika, nastavnika prirode i biologije osnovnih škola Republike Hrvatske. Rezultati su pokazali da nastavni plan i program sadrži premalo nastavnih jedinica koje se odnose na zaštitu prirode i okoliša. Osim toga, učenici nakon osnovnoškolskog obrazovanja djelomično znaju o zaštiti prirode i okoliša te ne ostvare sve ishode učenja koji su pripisani nastavnim planom i programom. Ispitanici smatraju da nisu dovoljno ili su samo djelomično stekli znanja i vještine tijekom svog dosadašnjeg obrazovanja za poučavanje učenika o zaštiti prirode i okoliša. Kako bi učenici stekli potrebne kompetencije potrebna je primjena odgovarajućih metoda i oblika rada, koje će u najvećoj mjeri aktivirati učenika. Najveći dio ispitanika nastavu provodi kombiniranim frontalnim i grupnim oblikom rada. U cilju stjecanja znanja o zaštiti prirode i okoliša nastavnici sudjeluju u raznim projektima, vode učenike na terensku nastavu, izrađuju s njima Eko kodeks ili zajedno uređuju školsko dvorište.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju