Pregled bibliografske jedinice broj: 949302
RIZICI GLOBALNOG POSLOVNOG OKRUŽENJA - IZAZOVI PRVE ČETVRTINE 21. STOLJEĆA
RIZICI GLOBALNOG POSLOVNOG OKRUŽENJA - IZAZOVI PRVE ČETVRTINE 21. STOLJEĆA // Zbornik sveučilišta Libertas, III (2018), 3; 95-106 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 949302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RIZICI GLOBALNOG POSLOVNOG OKRUŽENJA - IZAZOVI PRVE ČETVRTINE 21. STOLJEĆA
(Risks of global business environment − challenges of the 1q of the 21st century)
Autori
Merkaš, Zvonko
Izvornik
Zbornik sveučilišta Libertas (2584-5055) III
(2018), 3;
95-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
poslovno okruženje, globalno poslovanje, geoekonomija, upravljanje rizicima
(business environment, global business, geoeconomics, risk management)
Sažetak
U izazovnim ekonomskim situacijama u svijetu, otvaranje globalnom poslovnom okruženju pojavljuje se kao neophodni oblik razvoja gospodarstva i postaje imperativ i jedini mogući daljnji smjer gospodarskog razvoja u kojem koncept međunarodne trgovine sve više ustupa svoje mjesto tzv. globalnom poslovanju. Uz nagli razvoj globalnog poslovnog okruženja postaje sve izazovnije opisati navedene procese. Već sam izraz globalno poslovanje često se različito razumije. Ono što je taj izraz opisivao u osamdesetim godinama prošlog stoljeća, nije isto i u prvoj četvrtini ovog stoljeća. Svijet se transformirao i to na način da nam ne pruža samo mogućnost prodaje proizvoda na svim lokacijama i snažni razvoj globalne proizvodnje, nego su stvorene pretpostavke za zajedničko stvaranje proizvoda uključivanjem resursa iz cijelog svijeta. Digitalna transformacija zahvatila je sve aspekte društva, posebno kompanije koje sudjeluju u globalnom poslovanju. Umrežavanje ljudi i stvari pokreće rad globalnih kompanija. Rizici koji proizlaze iz odupiranja globalizaciji nastaju zbog stava da se društveni globalni život isključivo temelji na trgovini s krajnjim ciljem potrošnje, odnosno da je temelj globalizacije materijalna dobit i da samo ona predstavlja osnovnu motivaciju djelovanja. Razvoj poduzetništva u takvim okvirima često predstavlja dodatni rizik za poduzetnike. U globalnom poslovnom okruženju, imati ideju, osmisliti dobar dizajn i putem marketinga prepoznatljiv proizvod maksimalno približiti kupcima – jedini je put prema uspjehu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti