Pregled bibliografske jedinice broj: 949176
Okruženje za učenje i kultura ustanove
Okruženje za učenje i kultura ustanove. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 949176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okruženje za učenje i kultura ustanove
(The Learning Environment and Institutional Culture)
Autori
Vujičić, Lidija ; Pejić Papak, Petra ; Valenčić Zuljan, Milena
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2018
Stranica
150
ISBN
978-953-7917-15-9
Ključne riječi
kultura profesionalnog razvoja, kultura ustanove, okruženje za učenje, sociokonstruktivistički pristup, suradničko učenje
(culture of professional development, institution culture, learning environment, socioconstructive approach, collaborative learning)
Sažetak
U znanstvenoj se monografiji Okruženje za učenje i kultura ustanove pojam kulture odgojno-obrazovne ustanove razmatra kroz poticajno okruženje za učenje koje potiče primjenu suvremenih oblika i metoda učenja i poučavanja. Težište je na spoznajama koje afirmiraju značaj kulture kao složeni multidimenzionalni fenomen koji se nužno povezuje s propitivanjem kvalitete utjecaja iste na institucijski kontekst življenja. U raslojavanju se osnovnih polazišta raspravlja o tipologiji kulture odgojno-obrazovne ustanove utemeljene na dimenzijama djelotvornosti ustanove i njezinoga poboljšanja. U sustavnom se poimanju kultura odgojno-obrazovne ustanove određuje kao složen i dinamičan sustav niza međusobno povezanih varijabli, koji se kontinuirano mijenja i uči. Naglasak se stavlja na razvijanje profesionalno učećih kultura koje podržavaju profesionalni razvoj učitelja tako da sami učitelji postaju istraživači svoje odgojno-obrazovne prakse i preuzimaju odgovornost za njezinu kvalitetu.Unutar znanstveno-istraživačkoga projekta Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja problem je usmjeren na istraživanje kulture odgojno-obrazovne ustanove, u ovom slučaju škole, s utjecajem na mijenjanje odgojno-obrazovnoga procesa (učenja, poučavanja i okruženja za učenje). Znanstveni doprinos ove monografije je u istraživanju pojma kulture odgojno-obrazovne ustanove iz diskursa poticajnog okruženja za učenje koje potiče primjenu suvremenih oblika i metoda učenja i poučavanja, apostrofirajući pritom aktualna pitanja promjena u obrazovanju s gledišta filozofije obrazovanja, pedagoško-didaktičkih teorija i socio-političkog konteksta postmodernih društava. U empirijskom dijelu monografije posebice u argumentaciji dobivenih podataka je ukazano na značaj suštine kulture učenja i poučavanja u koju su utkane vrijednosne odrednice odgojno-obrazovnog procesa što ide u pravcu prihvaćanja suvremenih pogleda na procese učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je nastao u okviru projekta Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja, br. 13.10.2.201 (2013. – 2018.), koji financira Sveučilište u Rijeci.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci