Pregled bibliografske jedinice broj: 949027
Povezanost osobina ličnosti i preferencija prema različitim oblicima materijalnog nagrađivanja i nematerijalnog motiviranja
Povezanost osobina ličnosti i preferencija prema različitim oblicima materijalnog nagrađivanja i nematerijalnog motiviranja, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 949027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost osobina ličnosti i preferencija prema različitim oblicima materijalnog nagrađivanja i nematerijalnog motiviranja
(The relationship between personality traits and preferences towards material and non-material rewards)
Autori
Sundać, Hana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
63
Mentor
Klindžić, Maja
Ključne riječi
motivacija, model ukupne nagrade, model „velikih pet“ osobina ličnosti, preferencije
(motivation, total reward model, The Big Five personality traits, preferences)
Sažetak
Motivacija je jedan od temeljnih čimbenika u upravljanju ljudskim potencijalima. Organizacijama se postavlja pitanje kako privući, motivirati i zadržati kvalitetne zaposlenike. Model ukupne nagrade integrira sve važne aspekte materijalnih nagrada i nematerijalne motivacije koji su zanimljivi zaposlenicima. Organizacije moraju prepoznati potrebe svojih zaposlenika i prema tome im trebaju ponuditi prihvatljivi model ukupne nagrade. Osobine ličnosti su također jedna od mogućih razlikovnih faktora među pojedincima. Osobine ličnosti nije jednostavno definirati, no sve osobe se razlikuju prema određenoj dominantnoj osobini. Rad se temelji na modelu „velikih pet“ osobina ličnosti, kao jednoj od najpopularnijoj metodi procjene osobina ličnosti. U empirijskom dijelu rada se istražuje povezanost „velikih pet“ osobina ličnosti i preferencija prema različitim oblicima materijalnog nagrađivanja i nematerijalnog motiviranja. Uzorak čine studenti završnih godina Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i osobe zaposlene u poslovnim organizacijama. Iz dobivenih rezultata istraživanja može se zaključiti da većina ispitanika preferira nematerijalnu motivaciju te da se najveći broj značajnih veza pokazao u slučaju osobine savjesnost, a najmanji u slučaju osobine emocionalna stabilnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija