Pregled bibliografske jedinice broj: 948804
Analiza modela ukupne nagrade kao motivacijskog pristupa Milenijskoj generaciji zaposlenika
Analiza modela ukupne nagrade kao motivacijskog pristupa Milenijskoj generaciji zaposlenika, 2016. (rektorova nagrada).
CROSBI ID: 948804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza modela ukupne nagrade kao motivacijskog pristupa Milenijskoj generaciji zaposlenika
(The analysis of the Total Reward Model as a motivational approach for the Millenial generation of employees)
Autori
Rendulić, Suzana
Izvornik
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rektorova nagrada
Godina
2016
Ključne riječi
Generacija Y, Milenijska generacija zaposlenika, model ukupne nagrade, relacijske nagrade, transakcijske nagrade
(Generation Y, Millennial generation of employees, Total Reward Model, transactional reward, relational reward)
Sažetak
U vrijeme kada na tržištu rada djeluje nekoliko generacija zaposlenika, važno je istražiti njihova obilježja kako bi menadžment ljudskih potencijala mogao točno i pravovremeno reagirati na njihove potrebe. Rad pruža uvid u sve temeljne karakteristike prisutnih generacija na tržištu rada, ali u fokusu je najnovija generacija zaposlenika koja će uskoro prevladati. Radi se o Generaciji Y koja pokazuje znatno drugačije preferencije, stavove i razmišljanja u odnosu na svoje prethodnike. S obzirom da Generacija Y predstavlja budućnost i da će zauzeti važne pozicije u organizacijama, postavlja se pitanje koji je najbolji način privlačenja, motiviranja i zadržavanja najtalentiranijih i najkvalitetnijih pripadnike ove generacije. Pristup motiviranju i nagrađivanju koji najbolje prepoznaje potrebe Generacije Y je sve popularniji model ukupne nagrade koji se u radu analizira kao teorijska osnova za provedbu empirijskog istraživanja. Provedeno empirijsko istraživanje obuhvaća 409 ispitanika koji su klasificirani u dvije neovisne grupe – studenti i zaposlenici. Glavni cilj istraživanja je ispitivanje preferencija pripadnika Generacije Y prema različitim oblicima nagrada s obzirom na njihove nezavisne karakteristike. Empirijsko istraživanje velikim dijelom potvrđuje prethodno provedena istraživanja, ali donosi i neke nove spoznaje, što znači da bi model ukupne nagrade mogao biti kvalitetan pristup upravljaju ljudskim potencijalima odnosno Milenijskim zaposlenicima. Time ovaj rad daje doprinos kvalitetnijem upravljanju ljudskim potencijalima u Republici Hrvatskoj općenito, a upravljanju različitostima i upravljanju talentima posebno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb