Pregled bibliografske jedinice broj: 948790
Sweet dreams
Sweet dreams, 2018. (izložba).
CROSBI ID: 948790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sweet dreams
Autori
JAZVIĆ, PAULINA
Izvornik
Muzej suvremene umjetnosti Zagreb
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, izložba
Godina
2018
Ključne riječi
Sweet dreams
Sažetak
Slatki snovi, slatka očekivanja Martina Munivrana Izložba Sweet dreams hrvatske likovne umjetnice sugerira ironiju i humor koji je vrlo svojstven umjetnici i njezinu radu. Težeći određenim izazovima, provokativnosti i nesputanom umjetničkom govoru, i ovaj je put ostala dosljedna sebi i svojem umjetničkom izričaju. Kombinirajući svoja dva zanimanja, akademske grafičarke i modne dizajnerice, kako je Mladen Lučić u predgovoru izložbe I recommend Vodka u MSU-u Istra naglasio „… stvorila je prepoznatljiv autorski govor na marginama uvriježenog poimanja likovnosti, a taj dualizam postao je i njenim svojevrsnim autorskim pečatom”. Izložba Sweet Dreams, kako i sam naslov sugerira, govori o slatkim snovima, nadanjima i očekivanjima. Očekivanja su dio života svakog pojedinca i u sebi uključuju svjesni čin duše prema poželjnom i spoznatom dobru. Očekivanje nije samo antropološka nego i psihološka činjenica. Očekivanje i nadanje nečeg dobrog (slatki snovi) praćen je osjećajem radosti i zadovoljstva, to je trenutak koji nas čini sretnima, ono je emotivno stanje ljudske duše. Naša očekivanja i nadanja odvijaju se u dvije vremenske odrednice: sadašnjosti i budućnosti: ono što očekujemo pripada sadašnjosti, dok realizaciju svojih očekivanja projiciramo u budućnost. Međutim, konačnost i ostvarenje ne možemo predvidjeti, možemo samo sanjati. Skloni pretjerivanjima, lako griješimo u očekivanjima, nadanjima i snovima. Lako se predajemo raznim maštarijama i sanjarenjima te u svojoj mašti stvaramo fikcije i konstruirane svjetove kojima se s užitkom prepuštamo. U takvim se snovima lako stvaraju nerealna očekivanja koja se pod pritiskom svakodnevne rutine tope i nestaju, ostavljajući samo projekciju želje i nade u stanje ništavila i nestajanja. U svojim novim radovima Paulina problematizira očekivanja, nadanja i snove pojedinca u kontekstu emotivnih odnosa. Radovi promišljaju društveno prihvatljive forme te upozoravaju na određene pojave i situacije koje umjetnica primjećuje i bilježi te nose diskretno provedenu notu autobiografskog. Koristeći se različitim simboličkim predmetima, odnosno predmetima današnjeg potrošačkog društva koje nalazimo skoro svuda oko nas, umjetnica ukazuje na nadu i snove pojedinca te na utjecaj vremena i društva u kontekstu njihova razbijanja i nestajanja. Iz svojeg osobnog, ženskog rakursa, Paulina sagledava odnose i njihove dimenzije zadržavajući svoj prepoznatljivi ironični umjetnički izraz. Na izložbi je predstavljeno pet radova simboličkih naslova, za pojedine naslove umjetnica je upotrijebila engleske nazive s namjerom da naglasi njihovu simboliku i čestu upotrebu u kolokvijalnom govoru. Rad Together Forever predstavlja jato PVC labudova na napuhavanje. Labudovi su predstavljeni kao simboli zajedništva, naime oni provode većinu života s istim partnerom te zajedno podižu svoje mlade, nerijetko labud koji ostane bez svoje partnerice ostaje „udovcem” za cijeli život, što labudove svrstava u simbole vjernosti. Iako neprestano iskazujemo veliku želju za zajedništvom i vječnom ljubavlju, sve smo češće svjedoci narušenih i prekinutih odnosa koji sa sobom donose velike boli, udaljavanja, rastave, izvor mnogih naših frustracija i ljutnji. Ovaj rad za umjetnicu zapravo predstavlja neku fantaziju o idealnom odnosu bez previše truda, odnosu koji se sam po sebi podrazumijeva, uzima zdravo za gotovo. Međutim, ispuštanjem zraka sve u trenutku može postati samo iluzija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti