Pregled bibliografske jedinice broj: 948714
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama // Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri / Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav (ur.).
Zagreb: Ibis grafika, 2018. str. 127-142
CROSBI ID: 948714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što može reklamna tipografija? Funkcije
tipografskoga oblikovanja na primjeru
suvremenih hrvatskih reklama
(What is advertising typography capable of?
Functions of typography on the example of
contemporary Croatian advertisements)
Autori
Miškulin Saletović, Lucia ; Bertoša, Mislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri
Urednik/ci
Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav
Izdavač
Ibis grafika
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
127-142
ISBN
978-953-7997-33-5
Ključne riječi
reklame ; tipografija ; multimodalnost
(advertisements ; typography ; multimodlity)
Sažetak
Cilj je rada ispitati funkcije tipografskoga oblikovanja u suvremenim hrvatskim reklamama za njegu tijela, proizvode za njegu odjeće i prehrambene proizvode. Iako se tipografija često naziva „slabim kodom“ jer ne postoje čvrste kombinacije tipografskih znakova s odgovarajućim značenjima, upravo je u reklamama dopuštena razmjerno velika sloboda u odabiru i uporabi tipografskih elemenata. Istraživanje je pokazalo da se reklame s obzirom na funkcije tipografskoga oblikovanja mogu podijeliti u dvije veće skupine. Prvu skupinu čine reklame „klasične“ strukture kod kojih je osnovna funkcija tipografije vizualna organizacija teksta. U drugu skupinu spadaju reklame koje odudaraju od „klasične“ strukture i koje se odlikuju maštovitijim tipografskim oblikovanjem. Ne rabi se tipografija čiji je osnovni cilj omogućiti preglednost i čitljivost, nego tipografija koja je bogata asocijacijama i pretpostavkama kako bi se pobudilo pažnju i interes primatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb