Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 948714

Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama


Miškulin Saletović, Lucia; Bertoša, Mislava
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama // Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri / Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav (ur.).
Zagreb: Ibis grafika, 2018. str. 127-142


CROSBI ID: 948714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama
(What is advertising typography capable of? Functions of typography on the example of contemporary Croatian advertisements)

Autori
Miškulin Saletović, Lucia ; Bertoša, Mislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri

Urednik/ci
Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav

Izdavač
Ibis grafika

Grad
Zagreb

Godina
2018

Raspon stranica
127-142

ISBN
978-953-7997-33-5

Ključne riječi
reklame ; tipografija ; multimodalnost
(advertisements ; typography ; multimodlity)

Sažetak
Cilj je rada ispitati funkcije tipografskoga oblikovanja u suvremenim hrvatskim reklamama za njegu tijela, proizvode za njegu odjeće i prehrambene proizvode. Iako se tipografija često naziva „slabim kodom“ jer ne postoje čvrste kombinacije tipografskih znakova s odgovarajućim značenjima, upravo je u reklamama dopuštena razmjerno velika sloboda u odabiru i uporabi tipografskih elemenata. Istraživanje je pokazalo da se reklame s obzirom na funkcije tipografskoga oblikovanja mogu podijeliti u dvije veće skupine. Prvu skupinu čine reklame „klasične“ strukture kod kojih je osnovna funkcija tipografije vizualna organizacija teksta. U drugu skupinu spadaju reklame koje odudaraju od „klasične“ strukture i koje se odlikuju maštovitijim tipografskim oblikovanjem. Ne rabi se tipografija čiji je osnovni cilj omogućiti preglednost i čitljivost, nego tipografija koja je bogata asocijacijama i pretpostavkama kako bi se pobudilo pažnju i interes primatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Miškulin Saletović, Lucia; Bertoša, Mislava
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama // Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri / Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav (ur.).
Zagreb: Ibis grafika, 2018. str. 127-142
Miškulin Saletović, L. & Bertoša, M. (2018) Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama. U: Košutar, P. & Kovačić, M. (ur.) Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri. Zagreb, Ibis grafika, str. 127-142.
@inbook{inbook, author = {Mi\v{s}kulin Saletovi\'{c}, Lucia and Berto\v{s}a, Mislava}, year = {2018}, pages = {127-142}, keywords = {reklame, tipografija, multimodalnost}, isbn = {978-953-7997-33-5}, title = {\v{S}to mo\v{z}e reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama}, keyword = {reklame, tipografija, multimodalnost}, publisher = {Ibis grafika}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Mi\v{s}kulin Saletovi\'{c}, Lucia and Berto\v{s}a, Mislava}, year = {2018}, pages = {127-142}, keywords = {advertisements, typography, multimodlity}, isbn = {978-953-7997-33-5}, title = {What is advertising typography capable of? Functions of typography on the example of contemporary Croatian advertisements}, keyword = {advertisements, typography, multimodlity}, publisher = {Ibis grafika}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font