Pregled bibliografske jedinice broj: 948587
Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma
Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma // 3. Dani tehničke kulture: Izrada diobenog stola
Tuhelj, Hrvatska, 2018. (plenarno, recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 948587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma
(Project-based Teaching on the Example of Engineering Practicum)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
3. Dani tehničke kulture: Izrada diobenog stola
Mjesto i datum
Tuhelj, Hrvatska, 10.01.2018. - 12.01.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
inženjersko obrazovanje, projektna nastava, tehničko obrazovanje, tehnička kultura, učenje temeljeno na projektima
(engineering education, project-based learning, project-based teaching, technical (technology) education, technical culture)
Sažetak
Uspješnost tehničkog i inženjerskog obrazovanja je u velikoj mjeri određena kakvoćom iskustvenih spoznaja studenata i/ili učenika, koja treba biti temelj kasnije sustavne znanstveno-tehničke spoznajne nadogradnje. Problem današnjeg tehničkog i inženjerskog obrazovanja čine skromne i nedostatne iskustvene spoznaje studenata, što je u velikoj mjeri posljedica nedopustivo malog udjela tehničkog nastavnog područja u kurikulumu općeg i obveznog obrazovanja. Projektna nastava u tehničkom i inženjerskom obrazovanju može činiti ključnu strategiju, koja može ublažiti posljedice neprimjerenog sustava općeg odgoja i obrazovanja. U ovom radu se stoga iznose glavni kriteriji koji razlikuju projektnu nastavu od drugih pristupa i strategija te se iznose posebnosti inicijalnog inženjerskog praktikuma kakav se provodi na studiju politehnike Sveučilišta u Rijeci. Ujedno se donosi primjer metodologije projektne nastave te pregled istraživanja i preliminarnih rezultata razlika u postignućima studenata između tradicionalne i projektno zasnovane nastave. Rezultati ukazuju na relativno male razlike u prosječnim postignućima pri standardnom testiranju, ali na velike razlike u angažiranosti i suradnji studenata te na visoke rezultate onih studenata koji žele i mogu postići više. Rezultati ujedno ukazuju i na probleme pri implementaciji ovakve nastave, kao što je ujednačavanje angažiranosti studenata, dosljednost primjene makro-plana, intenzitet intervencija nastavnika te materijalno-tehnički preduvjeti za realizaciju ovakve nastave. Unatoč problemima projektna nastava tehnike i inženjerstva danas nema alternativu te se ovakva nastava, uz nužno usklađivanje s dobi učenika, može primijeniti i u nastavi tehničke kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)