Pregled bibliografske jedinice broj: 948541
Metoda uvođenja novih znanstvenih spoznaja u školske programe fizike u digitalnom okruženju
Metoda uvođenja novih znanstvenih spoznaja u školske programe fizike u digitalnom okruženju // Obrazovanje bez alternative / Nadrljanski, Đ. ; Nadrljanski, M (ur.).
Split: Redak, 2018. str. 49-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 948541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda uvođenja novih znanstvenih spoznaja u školske programe fizike u digitalnom okruženju
(A method for introducing new scientific discoveries into physics school programmes in the digital environment)
Autori
Marušić, Mirko ; Puljak, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Obrazovanje bez alternative
/ Nadrljanski, Đ. ; Nadrljanski, M - Split : Redak, 2018, 49-50
ISBN
978-953-336-457-5
Skup
Znanstveno-stručni skup Obrazovanje bez alternative: digitalno okruženje i obrazovanje
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
novi znanstveni rezultati, eksponencijalno širenje svemira, problemski usmjereno učenje s naglaskom na istraživanje, suradničko i e-učenje.
(new scientific results, exponential expansion of the Universe, problem-oriented learning with emphasis on research, collaborative and e-learning.)
Sažetak
Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija i njeno razumijevanje je od velike važnosti za suvremeno društvo. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja značajno proširuju naše sadašnje spoznaje i često su vrlo važni za znanstveno orijentirane srednjoškolske nastavne predmete. Ti rezultati dobiveni su, vrlo često, tehnički i konceptualno složenim procesima te je njihova prilagodba i uvođenje u nastavni proces zahtijevan pedagoški problem. U ovom radu predstavljena je nova metoda uvođenja najnovijih znanstvenih spoznaja u gimnazijsku nastavu fizike. Studija je trajala tri mjeseca i provedena je na populaciji od 65 maturanata I. gimnazije u Splitu. Kao primjer novih znanstvenih spoznaja razmatrane su spoznaje o eksponencijalnom širenju svemira koje su u nastavu fizike uvedene kroz problemski usmjereno učenje s naglaskom na istraživanje. Pri tom procesu dominira suradničko i e-učenje. Razrađen je originalan pristup, organiziranje učenika u podprojekte i kombiniranje nastavnika, učenika i znanstvenika u zajedničkom nastojanju ostvarivanja cilja. Na kraju projekta provedena je anonimna anketa čiji rezultati pokazuju da je ova nastavna metoda prikladna za uvođenje novih znanstvenih spoznaja u znanstveno orijentirane srednjoškolske predmete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kemijsko-tehnološki fakultet, Split