Pregled bibliografske jedinice broj: 94849
Važnost poznavanja tržišta kao predpostavka razvoja poljoprivrednih obiteljskih gospodarstava
Važnost poznavanja tržišta kao predpostavka razvoja poljoprivrednih obiteljskih gospodarstava // Poljoprivreda, 8 (2002), 2; 50-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 94849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost poznavanja tržišta kao predpostavka
razvoja poljoprivrednih obiteljskih gospodarstava
(Importance of market understanding as a
develpoment assumption of family farms)
Autori
Zmaić, Krunoslav ; Petrač, Božidar
Izvornik
Poljoprivreda (1330-7142) 8
(2002), 2;
50-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
tržište ; poljoprivredni proizvođač ; agrarna politika
(market ; agricultural producer ; agricultural polys)
Sažetak
Sustav proizvodnje poljoprivrednih proizvoda mora se prilagoditi brojnim kvantitativnim i kvalitativnim promjenama okruženja, a kako bi to prilagođavanje bilo uspješno, neophodno je poznavati tržište. Važnost tržišta poljoprivrednih proizvoda uvjetovana je činjenicom kao ono pomaže poljoprivrednim proizvođačima što bolje uočiti zahtjeve potrošača, u cilju zadovoljavanja njihovih potreba. Određivanje osnovnog obilježja tržišnog sustava i njegove važnosti osnovna su polazišta za uspješno funkcioniranje poljoprivrednih gospodarstava. Značaj tržišta se očituje kroz razne aktivnosti koje su vezane za plasman poljoprivrednih proizvoda, to znači da ono utječe na oblikovanje cijena koje preko ukupnih prodanih poljoprivrednih proizvoda utječu na visinu dohotka kojim se poljoprivredni proizvođač motivira za povećanje proizvodnje. Razvoj poljoprivredne proizvodnje i značaj tržišnih činitelja istraživani su sa stajališta karakteristike i specifičnosti tržišnog sustava, ponude, potražnje, kretanja cijena i agrarne politike. U radu se daje naglasak da poljoprivredni proizvođači moraju shvatiti važnost prilagođavanja potrebama suvremenog tržišta, kako u pogledu veličine i proizvodnog programa proizvodnje, tako i dinamike dospijeća, odnosno rokova isporuke i plasmana proizvoda na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Šumarstvo, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010008
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek