Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 94848

Hrvatska škola između tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji


Marinović-Bobinac, Ankica
Hrvatska škola između tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji // Petrinjski zbornik, 4 (2001), 1; 201-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 94848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska škola između tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji
(Croatian School between Traditional and Modern: Some Empirical Data)

Autori
Marinović-Bobinac, Ankica

Izvornik
Petrinjski zbornik (1331-7520) 4 (2001), 1; 201-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
škola; tradicionalno; moderno; crkva; vjeronauk; Hrvatska
(School; traditional; modern; church; religious education; Croatia)

Sažetak
U kontekstu rasprave o mogućnostima posredovanja religijskih sadržaja u osnovnim školama, iskristalizirala su se dva osnovna pristupa: konfesionalni (u vidu vjeronauka) i religijski neutralan (u vidu religijske kulture). U Hrvatskoj je zaživjela stvarnost konfesionalnog vjeronauka. Religijska kultura, kao potencijalni predmet (ne nužno pod tim imenom, ali nužno s već spomenutim pristupom religijskom fenomenu), pripadala bi grupi tri navedena potencijalna školska predmeta iz ovog istraživanja koji svjetonazorske sadržaje rješavaju na interdisciplinaran i neideologizirani način. U hrvatskim školama vrlo visok postotak učenika pohađa konfesionalni vjeronauk. Najviše statistički značajnih razlika proizvele su varijable rezidencijalni status i obrazovanje oca. Među onima koji ne idu na vjeronauk i nisu nikada išli i među onima koji su išli, ali više ne idu prevladavaju djeca iz velikog grada (mada je i u gradu postotak pohađanja vjeronauka vrlo visok). Ta djeca su i najmanje za zadržavanje vjeronauka kao školskog predmeta. S druge strane, djeca sa sela u najvećem broju idu na vjeronauk od prvog razreda, najviše su za njegovo zadržavanje u nastavi. Može se stoga zaključiti da su djeca iz grada, obrazovanih očeva više u procesu socijalizacije bila izložena utjecaju modernijih socio-kulturnih čimbenika, a djeca iz sela, čiji su očevi nižeg obrazovanja utjecaju socio-kulturnih utjecaja tradicionalne provenijencije. Što se tiče ostala tri ponuđena predmeta kao diskriminativni faktori pokazali su se samo spol i dob, dakle, izostao je utjecaj socio-kulturnih čimbenika, što je donekle i razumljivo jer to su predmeti koji ne postoje u školi i o kojima su se djeca sasvim samostalno odredila.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
01000103

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Ankica Marinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marinović-Bobinac, Ankica
Hrvatska škola između tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji // Petrinjski zbornik, 4 (2001), 1; 201-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Marinović-Bobinac, A. (2001) Hrvatska škola između tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji. Petrinjski zbornik, 4 (1), 201-208.
@article{article, author = {Marinovi\'{c}-Bobinac, Ankica}, year = {2001}, pages = {201-208}, keywords = {\v{s}kola, tradicionalno, moderno, crkva, vjeronauk, Hrvatska}, journal = {Petrinjski zbornik}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1331-7520}, title = {Hrvatska \v{s}kola izme\dju tradicionalnog i modernog: neki empirijski pokazatelji}, keyword = {\v{s}kola, tradicionalno, moderno, crkva, vjeronauk, Hrvatska} }
@article{article, author = {Marinovi\'{c}-Bobinac, Ankica}, year = {2001}, pages = {201-208}, keywords = {School, traditional, modern, church, religious education, Croatia}, journal = {Petrinjski zbornik}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1331-7520}, title = {Croatian School between Traditional and Modern: Some Empirical Data}, keyword = {School, traditional, modern, church, religious education, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font