Pregled bibliografske jedinice broj: 948460
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 948460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ometanje dječjeg likovnog stvaralaštva
(Hindering children's visual art creation)
Autori
Klarić-Martinović, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
18.05
Godina
2018
Stranica
74
Mentor
Kovačević, Jelena
Ključne riječi
likovno stvaralaštvo, šablone, negativan utjecaj na kreativnost
(artistic creativity, templates, negative impact on creativity)
Sažetak
Od najranije dobi, na razne načine, djeca zadovoljavaju svoju potrebu za stvaralaštvom. Svako dijete u jednom trenutku počinje istraživati svijet oko sebe. U tom razdoblju počinje se zanimati za boje, linije i mrlje te ih pokušava samo stvarati. U to isto vrijeme, kada dijete tek otkriva svoju likovnost, postoji opasnost od sputavanja djetetove kreativnosti. To se može dogoditi na razne načine: nekvalitetnim bojankama koje su pune šablonskih oblika, gledanjem animiranih filmova čiji su likovi pretjerano pojednostavljeni, crtanjem djeci kako bi ih se naučilo crtati i još mnogo toga. U prvom poglavlju pod nazivom „Likovni jezik“ govori se o početcima likovnog jezika kod djece, likovnim simbolima i o tome što oni djeci predstavljaju i kako se njima služe za prikazivanje određenih oblika, njihovih funkcija te o sveprisutnosti kiča. U drugom poglavlju „Ometanje stvaralaštva“ predstavljeni su čimbenici koji negativno utječu na dječju kreativnost i izražavanje, motivaciju te koji su najčešći motivi dječjih crteža. Treće poglavlje „Poticanje stvaralaštva“ razmatra razvoj likovne kreativnosti djece i kako učitelji mogu na to utjecati. Zadnje poglavlje odnosi se na istraživanje koje je provedeno u dvije osnovne škole na uzorku od 53 učenika. Cilj istraživanja bio je otkriti kako na dječje likovno stvaralaštvo djeluje uplitanje odraslih te preuzimaju li djeca šablonske oblike jedni od drugih. Rezultati istraživanja pokazuju da su šablonski oblici rašireni među djecom i da se uplitanjem u njihovo likovno stvaralaštvo može znatno utjecati na razinu kreativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jelena Kovačević
(mentor)