Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 948391

Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma


Deže, Jadranka; Lončarić, Ružica; Sudarić, Tihana
Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma // Conference Proceedings of 2nd International Scientific Conference on Economics and Management
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM), 2018. str. 735-742 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 948391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma
(Regional recognizability of indigenous products in agrotourism development)

Autori
Deže, Jadranka ; Lončarić, Ružica ; Sudarić, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Conference Proceedings of 2nd International Scientific Conference on Economics and Management / - Beograd : Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM), 2018, 735-742

ISBN
978-86-80194-11-0

Skup
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.03.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
regionalni razvoj ; autohtoni proizvodi ; agroturizam
(regional development ; indigenous products ; agrotourism)

Sažetak
Razvojne potencijale agroturizma potrebno je prvenstveno prepoznati, a zatim ih učinkovito koristiti. Trenutno stanje u agroturizmu nije zadovoljavajuće i ekonomski održivo. Cilj rada je utvrditi značenje proizvodnje autohtonih proizvoda i prikazati razvojne potencijale agroturizma kroz njihovu upotrebu. Autohtoni proizvodi nemaju pravu valorizaciju ako ne postoje razvojne inicijative i teoretska saznanja. Rad je sačinjen na osnovi teoretske podloge o koristima povezanim s razvojem agroturizma i proizvodnje autohtonih proizvoda. Empirijskim istraživanjem testirane su hipoteze pronalaženja poveznica između stavova nositelja agro/gastro turizma, agro/domaćinstava koja imaju u gastronomskoj ponudi autohtone proizvode sa percepcijama posjetitelja koji takvu ponudu konzumiraju. Istraživanje je provedeno na području turističke regije 01- Slavonija, u kojoj se nalazi pet županija: Brodsko-posavska, Osječko-baranjska, Požeško- slavonska, Virovitičko-podravska i Vukovarsko- srijemska. Na navedenom području nalaze se 82 objekta sa smještajnim kapacitetom i prehranom, te objekata izletišta, kušaonica, vinotočja za jednodnevne i poludnevne boravke prema Nacionalnom katalogu ruralnog turizma Hrvatske, Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore Republike Hrvatske. Provedenim primarnim istraživanjem obuhvaćen je cjelokupan uzorak od 82 postojeća objekta. Prikupljeno je ukupno 16 u cijelosti ispunjenih anketnih upitnika što čini 20% reprezentativnosti uzorka. Pregledom relevantnih znanstvenih i stručnih publikacija prikupljene su sekundarne informacije u cilju usporedbe dobivenih rezultata istraživanja. Istraživanjem su prikupljeni stavovi i mišljenja nositelja agroturističkih gospodarstava o gastronomskoj ponudi i proizvodima koji su autohtoni i prepoznatljivi za područje u kojem se gospodarstvo nalazi, te motivima dolaska posjetitelja na agroturistička gospodarstva. Istodobno, procijenjeno je zadovoljstvo korisnika gastronomske ponude u segmentima ispunjenosti očekivanja, zadovoljstva kvalitetom te cijenom. Utvrđena je povezanost nositelja agroturističkih gospodarstava sa ostalim proizvođačima kako bi se unaprijedila gastronomska ponuda, kao i vrste proizvoda koje se najčešće nabavljaju od primarnih proizvođača. Prepoznata su mišljenja o perspektivama razvoja turizma na regionalnoj razini kao i vrste institucija koje trebaju sudjelovati u njegovom intenzivnijem razvoju. Stvaranjem brendova regionalnih autohtonih proizvoda nastaju pretpostavke za kreiranja regionalne destinacije. Agroturizam može ponuditi inovativan turistički proizvod s autohtonim tradicijskim elementom koji će mu osigurati regionalnu prepoznatljivost na globalnom turističkom tržištu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek

Profili:

Avatar Url Ružica Lončarić (autor)

Avatar Url Tihana Sudarić (autor)

Avatar Url Jadranka Deže (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Deže, Jadranka; Lončarić, Ružica; Sudarić, Tihana
Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma // Conference Proceedings of 2nd International Scientific Conference on Economics and Management
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM), 2018. str. 735-742 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Deže, J., Lončarić, R. & Sudarić, T. (2018) Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma. U: Conference Proceedings of 2nd International Scientific Conference on Economics and Management.
@article{article, author = {De\v{z}e, Jadranka and Lon\v{c}ari\'{c}, Ru\v{z}ica and Sudari\'{c}, Tihana}, year = {2018}, pages = {735-742}, keywords = {regionalni razvoj, autohtoni proizvodi, agroturizam}, isbn = {978-86-80194-11-0}, title = {Zna\v{c}enje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma}, keyword = {regionalni razvoj, autohtoni proizvodi, agroturizam}, publisher = {Udru\v{z}enje ekonomista i menad\v{z}era Balkana (UDEKOM)}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {De\v{z}e, Jadranka and Lon\v{c}ari\'{c}, Ru\v{z}ica and Sudari\'{c}, Tihana}, year = {2018}, pages = {735-742}, keywords = {regional development, indigenous products, agrotourism}, isbn = {978-86-80194-11-0}, title = {Regional recognizability of indigenous products in agrotourism development}, keyword = {regional development, indigenous products, agrotourism}, publisher = {Udru\v{z}enje ekonomista i menad\v{z}era Balkana (UDEKOM)}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font