Pregled bibliografske jedinice broj: 948303
Utjecaj fantastične priče Lewisa Carrolla na suvremenu hrvatsku dječju
Utjecaj fantastične priče Lewisa Carrolla na suvremenu hrvatsku dječju, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 948303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj fantastične priče Lewisa Carrolla na suvremenu hrvatsku dječju
(The Influence of Lewis Carroll's Fantasy Story on the Contemporary Croatian Children's Literature)
Autori
Košćak, Monja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.07
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Verdonik, Maja
Ključne riječi
Lewis Carroll, fantastična priča, Višnja Stahuljak, suvremena hrvatska dječja književnost
(fantasy story, Lewis Carroll, Višnja Stahuljak, contemporary Croatian children's literature)
Sažetak
Lewis Carroll engleski je književnik i začetnik fantastične priče kojom je započeo promjene u području dječje književnosti. U ovom radu se ispituje je li isti autor imao utjecaja na suvremenu hrvatsku dječju književnost, odnosno na stvaralaštvo književnice Višnje Stahuljak koja je također pisala fantastične priče. Kako bismo došli do zaključka, potrebno je bilo prvo definirati fantastičnu priču i njezine karakteristike: stvaranje čudesnog, dijete u položaju glavnog junaka, pomak u irealno i nonsens te prema istima analizirati Carrollove fantastične priče – Alica u Zemlji čudesa i Iza zrcala te djela Višnje Stahuljak – Čarobnjak, Čarolije iza ugla i Začarani putovi. Nakon usporedne analize navedenih djela, donesen je zaključak da je Lewis Carroll imao utjecaj na stvaralaštvo Višnje Stahuljak, a time i na suvremenu hrvatsku dječju književnost što se vidi u postojanju dodirnih točaka u njihovima djelima, kao što su: zbiljsko dijete, pomak u irealno, san, antropomorfizacija, čudesno te zaigranost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je izlagan na Festivalu diplomskih i završnih radova studenata Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 26. 10. 2018.