Pregled bibliografske jedinice broj: 948302
Slika obitelji u hrvatskome dječjem romanu
Slika obitelji u hrvatskome dječjem romanu, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 948302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika obitelji u hrvatskome dječjem romanu
(The Image of Family in the Croatian Children's Novel)
Autori
Kovač, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.07
Godina
2018
Stranica
73
Mentor
Verdonik, Maja
Ključne riječi
Jagoda Truhelka, Mato Lovrak, hrvatski dječji roman, obitelj
(Jagoda Truhelka, Mato Lovrak, Croatian children's novel, family)
Sažetak
Dječji roman dio je svjetske dječje književnosti. U hrvatskoj dječjoj književnosti ova književna vrsta zastupljena je brojnim književnim ostvarenjima koja su se istakla svojim obilježjima i očuvala svoju vrijednost među mladim čitateljima i danas. U radu koji nosi naziv Slika obitelji u hrvatskome dječjem romanu predstavlja se značenje i uloga obitelji u hrvatskom dječjem romanu. Analiza obitelji prati se u književnom ciklusu jedne od začetnica hrvatske dječje realističke proze, a ujedno i začetnice afirmacije obiteljskog romana – Jagode Truhelke: Zlatni danci te u romanima još jednog realista i hrvatskog dječjeg klasika, Mate Lovraka, kao što su Družba Pere Kvržice, Anka Brazilijanka i Neprijatelj broj 1. U radu se koristi kvalitativna analiza književnih tekstova navedenih autora s ciljem utvrđivanja njihovih različitih književnih pristupa u opisivanju obitelji i njezine uloge u životu djece. Obitelj je posebna društvena struktura koja posjeduje svoja specifična obilježja te uvelike utječe na funkcioniranje svih članova, ponajviše djece. U Zlatnim dancima Jagoda Truhelka nas upoznaje sa svojim idiličnim djetinjstvom koje karakteriziraju sklad, religioznost, domoljublje te dječja privrženost roditeljima. S druge strane, u trima djelima Mate Lovraka uočavamo različite slike obitelji i njihove specifičnosti poput nerazumijevanja između djece i roditelja, dječje samostalnosti te problematike siročeta. Osim slike obitelji i njihove uloge u životima djece, utvrđuje se i primjenjivost obiteljske problematike u radu s djecom mlađe školske dobi. Učenik kao subjekt nastavnog procesa sudjeluje u analizi književnih djela koja mu mogu omogućiti spoznavanje obiteljskih stanja i njihovih karakteristika. Osim toga, učenik se često poistovjećuje s dječjim likovima što mu pomaže da prihvati svoj položaj u obitelji te ukaže na mogući problem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je izlagan na Festivalu diplomskih i završnih radova studenata Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 26. 10. 2018.