Pregled bibliografske jedinice broj: 948175
Konceptualno povezivanje faza životnih ciklusa odabranih organizama uz primjenu kumulativnog učenja
Konceptualno povezivanje faza životnih ciklusa odabranih organizama uz primjenu kumulativnog učenja, 2018., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 948175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualno povezivanje faza životnih ciklusa odabranih organizama uz primjenu kumulativnog učenja
(Conceptual association of different phases in a life cycle of chosen organisms by using the method of Cumulative learning)
Autori
Vrbanović, Dorotea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2018
Stranica
107
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
osnovna škola, srednja škola, koncept životnih ciklusa, konceptualno razumijevanje, kumulativno učenje i provjeravanje
(middle school, high school, Life cycle concept, conceptual understanding, cumulative learning and cumulative method of review)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne i srednje škole. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali provjeru u on-line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept životnih ciklusa te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Utvrđeno je postojanje problema kod usvojenosti koncepta životnih ciklusa te su uočene karakteristične miskoncepcije. Mnogi učenici pogrešno su odabirali slike za pojedine faze unutar životnog ciklusa, što upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, nedovoljnu upotrebu nastavnih pomagala od strane nastavnika te u konačnici slabijim razumijevanjem principa koji su okosnica životnih ciklusa organizama. Istraživanjem je utvrđena umjerena povezanost uspješnosti u rješavanju provjere i usvajanja kumulativnog obrasca životnog ciklusa. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih strategija kao što su kumulativno učenje uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju, koja će doprinijeti razvoju sposobnosti stvaranja iskustva i akumuliranja znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb