Pregled bibliografske jedinice broj: 948173
Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole
Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 948173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole
(Understanding the concept of "Equilibrium and interdependence in the living world" for elementary school students in the 7th grade)
Autori
Zidar, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2018
Stranica
80
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
natjecanje iz biologije, međuovisnost, ravnoteža, osnovna škola, miskoncepcije
(competition in biology, interdependence, equilibirum, primary school, misconceptions)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na pitanja sa Županijskog natjecanja iz biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješavanju pitanja viših kognitivnih razina uz navedeni makrokoncept te uz pitanja koja povezuju više makrokoncepata. Analiza odgovora učenika uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Tijekom analize ove provjere znanja utvrđeni su problemi i miskoncepcije osobito vezani uz koncept Međuovisnost živog svijeta i okoliša. Statistički značajna razlika utvrđena je kod miskoncepcija i problema vezanih uz proces disanja, te uz načine i uvjete prijenosa malarije. Izdvojeni problemi i miskoncepcije dati će jasnu sliku razumijevanja navedenog makrokoncepta, te će omogućiti nastavnicima biologije bolje planiranje nastave pri obradi nastavnih sadržaja koji pružaju kontekst za poučavanje ovog makrokoncepta. Miskoncepcije koje su utvrđene tokom analize, ukazuju na nužnu modernizaciju nastave biologije, te na veće korištenje primjene znanja, a manje reprodukcije, s naglaskom na iskustveno učenje i što samostalnije učeničke aktivnosti tokom nastave biologije. Analizom ove pismene provjere, također je utvrđena međusobna povezanost makrokoncepata gdje je najveća povezanost utvrđena između makrokoncepata Međuovisnost živog svijeta i okoliša i Biološka pismenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)