Pregled bibliografske jedinice broj: 948169
Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi
Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi // 11th International Scientific Conference 6th International Methodological Conference 4th ICT in Education Conference / Ivanović, Josip (ur.).
Subotica: Sveuĉilište u Novom Sadu Uĉiteljski fakultet na maĊarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017. str. 447-458 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 948169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi
(Modern Forms of Informal Communication as a Threat to Written Expression in)
Autori
Uzelac, Kristina ; Vrsaljko, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
11th International Scientific Conference 6th International Methodological Conference 4th ICT in Education Conference
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavni predmet, hrvatski jezik, kolokvijalizmi, žargovizmi, vulgarizmi, dijalektizmi, Facebook.
(teaching subject, Croatian language, colloquialisms, jargonisms, vulgarisms, dialectisms, Facebook.)
Sažetak
Hrvatski se jezik kao nastavni predmet ostvaruje, među ostalim sastavnicama i kroz jezično izražavanje, odnosno kroz pojedina područja jezika ili jezičnih djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje). Naime, u komunikaciji na materinskome jeziku uspostavlja se različit repertoar jezičnih sredstava i pravila, jezičnih normi i sustava kojima se jedna govorna osoba obraća drugoj. Tako u ranojezičnoj komunikaciji (od 6. do 12. godine), dijete nužno proširuje komunikaciju i na nematerinskome idiomu čime se stvara višejezično okruženje i pritom neizbježno uspostavlja usporedne jezične kodove u priopćajnom procesu. Međutim i u daljnjem razvoju djeca su izložena različitim jezičnim kodovima koji negativno utječu na njihovo pismeno izražavanje. Osobito se misli na komunikaciju mobilnim telefonima i na internetskim društvenim mrežama (npr. Facebook). Stoga će se u radu analizirati poruke napisane na spomenutoj društvenoj mreži, i to među učenicima od 5 do 8 razreda kako bismo ustvrdili koja su pravopisna pravila najviše narušena, a čije je usvajanje previđeno Nastavnim planom i programom u predmetnoj nastavi Hrvatskoga jezika. Osim toga bilježit će se i zastupljenost svih oblika nestandardnojezičnih izraza, takozvanih „-izama“: žargonizama, kolokvijalizama i dijalektizama kao dijelova neformalne komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski