Pregled bibliografske jedinice broj: 948000
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 948000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu
(Multilinguism and languistic landscape in educational system)
Autori
Leško, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2017
Stranica
57
Mentor
Turza Bogdan, Tamara ; Cvikić, Lidija
Ključne riječi
Jezični krajolik, višejezičnost, škola
(linguistic landcape, mulitliguism, school)
Sažetak
Ovim diplomskim radom nastoji se doći do saznanja kakav je jezični krajolik u određenim školama i u kojoj se mjeri pojavljuje višejezičnost kroz jezični krajolik u obrazovnom sustavu. Ono što svakodnevno vidimo u školama − hodnike, dvorane ili učionice, često su ogledala same škole, učenika i učitelja koji u njima rade. Uređuju se plakati, panoi, prezentiraju se učenički radovi i upravo se na taj način stvara jezični krajolik u školi. Osim jezičnog krajolika, u ovom diplomskom radu prikazat će se horizontalna i vertikalna višejezičnost, u školama kajkavskoga područja, a jedna od njih je i škola koju pohađaju učenici romske nacionalne manjine. Budući da poznavanje drugih jezika iziskuje i upoznavanje nove kulture, dolazi se do novih vrijednosti i na kraju do unapređenja suvremenog društva zbog toga što se više počinju cijeniti obilježja tih kultura, a razvija se i tolerancija prema različitostima što je vrlo bitno u stvaranju višekulturalne okoline. Kako bi se poticala višejezičnost i raznolikost, svakako je potrebno, preko raznih aktivnosti, uvađati različite jezike u svakodnevni obrazovni sustav. Time učenici mlađe dobi postaju svjesni sličnosti i razlika među sobom te uče cijeniti druge kulture. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje kako bismo na konkretnim primjerima vidjeli na koji način se njeguje u školama na kajkavskom govornom području standardni jezik, narječje ili strani jezik te postoji li i na koji način se prikazuje u školama s romskom nacionalnom manjinom horizontalna višejezičnost prema hrvatskome jeziku. U tri škole prikupljene su fotografije hodnika i učionica na kojima će se vidjeti jezični krajolik. Raspravljat će se i zaključiti o razlikama tih triju škola te općenito o značenju jezičnoga krajolika u obrazovnom sustavu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb