Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 947999

Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole


Jović, Doroteja
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 947999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Features of written and spoken laguage of students in lower level of primary school)

Autori
Jović, Doroteja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.07

Godina
2018

Stranica
65

Mentor
Cvikić, Lidija

Ključne riječi
pripovijedanje, prepričavanje, pisani i govoreni jezik
(narration, retelling, written and spoken language)

Sažetak
Tema je ovoga diplomskog rada odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole. Cilj je istraživanja bio utvrditi obilježja pismenoga i usmenoga izražavanja učenika nižih razreda osnovne škole te rezultatima istraživanja dati doprinos unapređenju nastave hrvatskoga jezika. Ispitivanje je provedeno u dva dijela: pismeno i usmeno. Zadatak je učenika bio prepričati jedan tekst. Pisani tekstovi prikupljeni su, a usmeno prepričavanje snimljeno je diktafonom. Istraživanje je provedeno na leksičkoj i sintaktičkoj jezičnoj razini. Proučavana je makrostrukutra dječje priče, duljina rečenica s obzirom na dob učenika i modalitet jezika (usmeno prepričavanje i pismeno pripovijedanje) te leksička raznolikost s obzirom na dob učenika i modalitet jezika (usmeno prepričavanje i pismeno pripovijedanje) u tekstovima učenika drugih i trećih razreda. Provedenim istraživanjem utvrđeno je da su učenici drugih i trećih razreda ovladali makrostrukturom priče. Istraživanjem na sintaktičkoj razini utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u duljini rečenica s obzirom na dob učenika i modalitet jezika. Istraživanjem na leksičkoj razini utvrđeno je da se leksička raznolikost razlikuje s obzirom na dob učenika i s obzirom na modalitet jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jović, Doroteja
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Jović, D. (2018) 'Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jovi\'{c}, Doroteja}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {pripovijedanje, prepri\v{c}avanje, pisani i govoreni jezik}, title = {Odnos obilje\v{z}ja pisanoga i govorenoga jezika kod u\v{c}enika ni\v{z}ih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {pripovijedanje, prepri\v{c}avanje, pisani i govoreni jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jovi\'{c}, Doroteja}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {narration, retelling, written and spoken language}, title = {Features of written and spoken laguage of students in lower level of primary school}, keyword = {narration, retelling, written and spoken language}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font