Pregled bibliografske jedinice broj: 947999
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 947999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Features of written and spoken laguage of students in lower level of primary school)
Autori
Jović, Doroteja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
65
Mentor
Cvikić, Lidija
Ključne riječi
pripovijedanje, prepričavanje, pisani i govoreni jezik
(narration, retelling, written and spoken language)
Sažetak
Tema je ovoga diplomskog rada odnos obilježja pisanoga i govorenoga jezika kod učenika nižih razreda osnovne škole. Cilj je istraživanja bio utvrditi obilježja pismenoga i usmenoga izražavanja učenika nižih razreda osnovne škole te rezultatima istraživanja dati doprinos unapređenju nastave hrvatskoga jezika. Ispitivanje je provedeno u dva dijela: pismeno i usmeno. Zadatak je učenika bio prepričati jedan tekst. Pisani tekstovi prikupljeni su, a usmeno prepričavanje snimljeno je diktafonom. Istraživanje je provedeno na leksičkoj i sintaktičkoj jezičnoj razini. Proučavana je makrostrukutra dječje priče, duljina rečenica s obzirom na dob učenika i modalitet jezika (usmeno prepričavanje i pismeno pripovijedanje) te leksička raznolikost s obzirom na dob učenika i modalitet jezika (usmeno prepričavanje i pismeno pripovijedanje) u tekstovima učenika drugih i trećih razreda. Provedenim istraživanjem utvrđeno je da su učenici drugih i trećih razreda ovladali makrostrukturom priče. Istraživanjem na sintaktičkoj razini utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u duljini rečenica s obzirom na dob učenika i modalitet jezika. Istraživanjem na leksičkoj razini utvrđeno je da se leksička raznolikost razlikuje s obzirom na dob učenika i s obzirom na modalitet jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija