Pregled bibliografske jedinice broj: 947998
Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole
Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 947998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole
(Adjectives in written composition of pupils in lower grades of primary school)
Autori
Miloloža, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
70
Mentor
Cvikić, Lidija
Ključne riječi
hrvatski jezik, pridjevi, pismeni sastavci
(Croatian language, adjectives, written composition)
Sažetak
U ovome diplomskom radu govori se o uporabi pridjeva u pisanim sastavcima učenika nižih razreda osnovne škole. Glavni cilj bio je istražiti koliko često učenici koriste pridjeve u pisanim sastavcima na određenu temu te se želi utvrditi hoće li se uporaba pridjeva razlikovati s obzirom na motivaciju učenika prije pisanja sastavka. U uvodnome dijelu rada opisan je sadržaj predmeta Hrvatski jezik, kao najzastupljeniji predmet osnovnoškolskog obrazovanja. Nadalje, u radu je opisano jezično izražavanje i jezične djelatnosti te sam razvoj jezika. Detaljnije su opisani pridjevi kao vrsta riječi, gramatičke kategorije pridjeva i uloge pridjeva kao što su atributna i predikatna. Također se opisuje razvojni tijek ovladavanja pridjeva. Središnji dio diplomskoga rada čini istraživanje koje je detaljno opisano u poglavlju 8. Istraživanje je provedeno na uzorku od 89 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Učenici su trebali napisati opisni tekst na temu Moj prijatelj u trećem i Moja učionica u četvrtom razredu. Učenici jednoga trećega i jednoga četvrtoga razreda bili su eksperimentalna skupina koja je posebno motiviran za pisanje sastavka, dok su ostali učenici činili kontrolnu skupinu. Istraživanje je pokazalo da uporaba pridjeva može ovisiti o načinu motivacije kao što se vidi iz rezultata u trećem razredu, ali isto tako može ovisiti i o dobi učenika, a to se može zaključiti na temelju usporedbe između trećih i četvrtih razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija