Pregled bibliografske jedinice broj: 947997
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 947997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole
(Implicit and explicit knowledge of ortography in lower grades of primary school)
Autori
Sokolić, Ana Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
62
Mentor
Cvikić, Lidija
Ključne riječi
implicitno znanje, eksplicitno znanje, pravopisna norma
(implicit knowledge, explicit knowledge, ortographical norm)
Sažetak
Svrha ovoga rada bila je utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole. Osnovni cilj bio je utvrditi postoji li ujednačenost između implicitnog i eksplicitnog znanja pravopisa učenika nižih razreda osnovne škole. Također, bilo je važno utvrditi kako nastavne sadržaje predmeta Hrvatski jezik učenici primjenjuju u drugim predmetima (u ovom slučaju s Prirodom i društvom). Istraživanjem se željelo utvrditi veza između poznavanja pravopisnih pravila (eksplicitno znanje) i njihove uporabe u pisanju (implicitno znanje) u završnoj godini nižih razreda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 80 učenika četiriju četvrtih razreda Osnovne škole Eugena Kumičića Velika Gorica, od čega je bilo 43 djevojčice i 37 dječaka. Učenici su rješavali nastavni listić u kojemu su morali poštivati pravopisnu normu u četiri zadatka. Istraživanjem je utvrđeno da učenici više poznaju primjere iz nastave Hrvatskoga jezika nego one iz Prirode i društva što dokazuje da se nastavni sadržaji tih dvaju predmeta međusobno ne povezuju u velikoj mjeri. Također je utvrđeno da kod učenika četvrtih razreda ne postoji ujednačenost implicitnog i eksplicitnog znanja pravopisa. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti da bez obzira na neprestano i kontinuirano učenje i usvajanje pravopisne norme, implicitno i eksplicitno znanje učenika i dalje nije ujednačeno.
Izvorni jezik
Hrvatski