Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 947997

Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole


Sokolić, Ana Marija
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 947997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole
(Implicit and explicit knowledge of ortography in lower grades of primary school)

Autori
Sokolić, Ana Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.07

Godina
2018

Stranica
62

Mentor
Cvikić, Lidija

Ključne riječi
implicitno znanje, eksplicitno znanje, pravopisna norma
(implicit knowledge, explicit knowledge, ortographical norm)

Sažetak
Svrha ovoga rada bila je utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole. Osnovni cilj bio je utvrditi postoji li ujednačenost između implicitnog i eksplicitnog znanja pravopisa učenika nižih razreda osnovne škole. Također, bilo je važno utvrditi kako nastavne sadržaje predmeta Hrvatski jezik učenici primjenjuju u drugim predmetima (u ovom slučaju s Prirodom i društvom). Istraživanjem se željelo utvrditi veza između poznavanja pravopisnih pravila (eksplicitno znanje) i njihove uporabe u pisanju (implicitno znanje) u završnoj godini nižih razreda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 80 učenika četiriju četvrtih razreda Osnovne škole Eugena Kumičića Velika Gorica, od čega je bilo 43 djevojčice i 37 dječaka. Učenici su rješavali nastavni listić u kojemu su morali poštivati pravopisnu normu u četiri zadatka. Istraživanjem je utvrđeno da učenici više poznaju primjere iz nastave Hrvatskoga jezika nego one iz Prirode i društva što dokazuje da se nastavni sadržaji tih dvaju predmeta međusobno ne povezuju u velikoj mjeri. Također je utvrđeno da kod učenika četvrtih razreda ne postoji ujednačenost implicitnog i eksplicitnog znanja pravopisa. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti da bez obzira na neprestano i kontinuirano učenje i usvajanje pravopisne norme, implicitno i eksplicitno znanje učenika i dalje nije ujednačeno.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sokolić, Ana Marija
Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Sokolić, A. (2018) 'Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u nižim razredima osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sokoli\'{c}, Ana Marija}, year = {2018}, pages = {62}, keywords = {implicitno znanje, eksplicitno znanje, pravopisna norma}, title = {Implicitno i eksplicitno znanje pravopisa u ni\v{z}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {implicitno znanje, eksplicitno znanje, pravopisna norma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sokoli\'{c}, Ana Marija}, year = {2018}, pages = {62}, keywords = {implicit knowledge, explicit knowledge, ortographical norm}, title = {Implicit and explicit knowledge of ortography in lower grades of primary school}, keyword = {implicit knowledge, explicit knowledge, ortographical norm}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font