Pregled bibliografske jedinice broj: 947996
Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi
Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 947996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi
(Acquisition of the low frequency word morphology)
Autori
Čolak, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
67
Mentor
Cvikić, Lidija
Ključne riječi
morfologija, morfološka norma, niskofrekventne riječi, učenici osnovne škole
(morphology, morphological norms, low frequency words, primary school students)
Sažetak
Svrha ovoga rada bila je utvrditi ovladanost morfologijom u hrvatskom jeziku, odnosno koliko često koriste različite gramatičke oblike niskofrekventnih riječi. Odabrane su riječi s obzirom na različite kriterije (poznatosti imenice, čestoti imenice i sklonidbenom tipu). Riječi su bile podijeljene na one koje učenici susreću u lektirama i one koje su nasumično odabrane. Nasumično odabrane riječi imaju jednak sklonidbeni tip kao i riječi iz lektira. Od ukupnog broja odabranih riječi, niskofrekvente riječi određivale su se pomoću korpusa HRWAC. Istraživanje je provodeno na uzorku od 113 učenika u Osnovnoj školi Retkovec. Sudjelovalo je 6 razreda, od kojih su dva prva, dva druga i dva treća razreda. Ispit je imao dva dijela, pismeno i usmeno izražavanje, u kojima su učenici trebali upotrijebiti zadanu imenicu u traženom obliku. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti da se pojavljuje određen broj pogrešaka i kod učenika trećih razreda, ali u manjem broju nego kod prvih, te da njihov morfološki razvoj ne prestaje polaskom u školu. Također, dokazano je da učenici bolje poznaju i upotrebljavaju riječi koje su im poznate (one koje su iz lektira), ali ne u očekivanom omjeru. Učenici su 66, 75% poznatih riječi napisali točno, a 60, 18% manje poznatih riječi. Gledajući omjer niskofrekventnih i visokofrekventnih riječi, učenici su bolje napisali visokofrekventne riječi (58, 85%), ali s malom razlikom. Za razliku od njih, točno su napisali 53, 75% niskofrekventnih riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija