Pregled bibliografske jedinice broj: 947963
Kazalište(m) mijenja(mo) stvarnost
Kazalište(m) mijenja(mo) stvarnost // Educa. Časopis za obrazovanje, nauku i kulturu., XI (2018), 11; 419-424 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 947963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kazalište(m) mijenja(mo) stvarnost
(Theatre Changes Reality)
Autori
Rimac Jurinović, Maša ; Gruić, Iva
Izvornik
Educa. Časopis za obrazovanje, nauku i kulturu. (2303-7342) XI
(2018), 11;
419-424
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
forum-kazalište, profesionalni razvoj, publika
(audience, forum theatre, professional development)
Sažetak
Kazalište može biti proba za stvarnost, kaže Augusto Boal, prilika za sagledavanje i razumijevanje posredstvom kojega tuđe postaje samo drugačije te poligon za učenje o životu, ali i profesionalno usavršavanje. U radu se istražuje na koje načine različite forumske publike ulaze i interveniraju u istu priču. Forum-predstavu Neću u školu! volonteri Savjetovališta Luka Ritz iz Zagreba izveli su pred različitim publikama: studentima pedagogije, studentima predškolskoga odgoja i obrazovanja, učenicima osnovnoškolcima i njihovim roditeljima te štićenicima Doma za odgoj djece i mladeži. Pratile smo 5 izvedbi, pri čemu su sve izvedbe snimane diktafonom (uz dozvolu sudionika). Materijal smo zatim analizirale tako da smo uspoređivale uloge u koje sudionici ulaze, rješenja koja nude i aktivnosti koje predlažu. Istraživanje je pokazalo da publike interveniraju u skladu sa svojim doživljavanjem svijeta i problema, što je bilo i očekivano, međutim uočeno je i da publike (u množini!) uglavnom ostaju u sigurnim zonama iz kojih onda i reagiraju. U zaključku propitujemo takav rezultat istraživanja i njegovo značenje za naše razumijevanje forum-kazališta kao forme te predlažemo model mješovitih publika koji bi omogućio da se rješavanju problema pristupa iz različitih (profesionalnih) pozicija i da na taj način forum- predstava postane i oblik profesionalnoga razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb