Pregled bibliografske jedinice broj: 947861
Stavovi budućih učitelja o integraciji gluhoslijepe djece i znakovnom jeziku
Stavovi budućih učitelja o integraciji gluhoslijepe djece i znakovnom jeziku, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 947861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi budućih učitelja o integraciji gluhoslijepe djece i znakovnom jeziku
(Future teachers attitudes towards integration of deaf and blind children and sign language)
Autori
Grizelj, Brigita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
72
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
integracija, gluhoća, nagluhost, gluhosljepoća, znakovni jezik
(integration, defness, hearing impirment, deaf blindness, sign language)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada prikazati je rezultate ispitivanja stavova budućih učitelja o integraciji gluhoslijepe djece u redovne škole te stavove prema učenju znakovnog jezika. Ispitivanje je provedeno anketiranjem, odnosno anketom kao mjernim instrumentom na uzorku od 130 budućih učitelja Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku i Slavonskom Brodu. Rezultati su pokazali da se učitelji slažu s integracijom djece oštećena vida i/ili sluha u redovne škole, ali smatraju da nisu dovoljno kompetentni za takav pothvat. Ujedno, spremni su za stručno usavršavanje tijekom radnog staža ukoliko će financijske troškove za isto snositi škola u kojoj rade, dok samostalno financiranje smanjuje postotak onih koji se žele usavršavati putem različitih edukacija. Vjeruju da će kurikularna reforma donijeti promjene unutar obrazovanja koje će pomoći boljoj integraciji učenika s poteškoćama, ali i motivirati same učitelje za stjecanje dodatnih kompetencija. Rad je podijeljen u nekoliko cjelina. Prva cjelina obuhvaća sadržaj oštećenja sluha te razlike između pojmova gluhoće, nagluhosti i gluhosljepoće. Drugi dio posvećen je načinima integracije djece spomenutih oštećenja u redovne škole, dok treći dio obuhvaća informacije o hrvatskom znakovnom jeziku kao jednom od opcija integracije. Slijedeću cjelinu čini spomenuto istraživanje čijim će se rezultatima nastojati potaknuti buduće učitelje na pozitivan stav prema razvoju kompetencije ključne za komunikaciju s gluhom, nagluhom ili gluhoslijepom djecom unutar razrednog odjela koja će dovesti do uspješnije obrazovne integracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(mentor)