Pregled bibliografske jedinice broj: 946990
Višejezična i interkulturalna kompetencija - komparativne perspektive
Višejezična i interkulturalna kompetencija - komparativne perspektive // Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 148-158
CROSBI ID: 946990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezična i interkulturalna kompetencija -
komparativne perspektive
(Plurilingual and intercultural competence -
comparative perspectives)
Autori
Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
148-158
ISBN
978-953-8028-08-3
Ključne riječi
višejezičnost, višejezična kompetencija, interkulturalna komunikacija, interkulturalna kompetencija
(competence, plurilingual competence, interculutural communication, intercultural competence)
Sažetak
Polazeći od suvremenih interpretacija višejezične i interklulturalne kompetencije, u radu se razmatraju i analiziraju zajednički elementi navedenih fenomena te zagovara njihova međusobna povezanost. Iako u literaturi ne postoji jedinstveni konsenzus teorijskog određenja višejezične kompetencije, kao ni interkulturalne kompetencije, najčešće se višejezična kompetencija određuje kao sposobnost aktivne upotrebe dva i/ili više jezika, odnosno kao složen fenomen koji uključuje jezično znanje i komunikacijske sposobnosti, potrebne za interkulturalnu interkaciju i dijalog. Stoga su u radu prikazana najčešća teorijska određenja višejezične kompetencije i njihova povezanost sa sastavnicama interkulturalne kompetencije te se ističe važnost implementacije interkulturalnih sadržaja u procese ovladavanja inim jezicima u formalnom sustavu obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)