Pregled bibliografske jedinice broj: 946984
Poimanje interkulturalizma i interes za interkulturalne sadržaje- usporedba učenika polaznika gimnazija na većinskome jeziku i manjinskim jezicima u Hrvatskoj
Poimanje interkulturalizma i interes za interkulturalne sadržaje- usporedba učenika polaznika gimnazija na većinskome jeziku i manjinskim jezicima u Hrvatskoj // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2016. str. 763-772
CROSBI ID: 946984 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje interkulturalizma i interes za interkulturalne sadržaje-
usporedba učenika polaznika gimnazija na većinskome jeziku i
manjinskim jezicima u Hrvatskoj
(Concept of interculturalism and interest for
intercultural content -comparison of secondary
school students in majority and minority
languages in Croatia)
Autori
Ivanković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija, obrazovanje i nastava
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
Grad
Mostar
Godina
2016
Raspon stranica
763-772
ISBN
978-9958-16-086-8
Ključne riječi
interkulturalizam, kompetencija, interkulturalna kompetencija, interkulturalno obrazovanje
(interculturalism, competence, intercultural competence, intercultural education)
Sažetak
Proteklih je godina evidentan porast interesa za interkulturalnom tematikom u stručnoj i znanstvenoj literaturi kao i broja empirijskih istraživanja interkulturalnih odrednica. Polazeći od suvremenih interpretacija fenomena interkulturalizma, u ovome su radu prikazani rezultati istraživanja usporedbe poznavanja pojma interkulturalizma, mišljenja učenika prema interkulturalnim kompetencijama koje se razvijaju putem interkulturalnoga obrazovanja, stupnja interesa za teme iz područja interkulturalizma te mišljenja prema uvođenju istih u pojedine nastavne predmete u osnovnoj i srednjoj školi između učenika polaznika gimnazija na većinskome jeziku, odnosno manjinskim jezicima u Hrvatskoj. Uzorak čine 534 učenika, a prema rezultatima se može zaključiti kako ne postoji statistički značajna razlika u poimanju pojma interkulturalizma te stavovima prema kompetencijama koje se razvijaju interkulturalnim obrazovanjem između učenika polaznika gimnazija na većinskome jeziku te učenika polaznika gimnazija na manjinskim jezicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)