Pregled bibliografske jedinice broj: 946830
Uloga i značaj seoskih instituta u turskoj književnosti
Uloga i značaj seoskih instituta u turskoj književnosti, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 946830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i značaj seoskih instituta u turskoj književnosti
(The role and importance of the village institutes in Turkish literature)
Autori
Vranić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.07
Godina
2018
Stranica
50
Mentor
Abadžić Navaey, Azra
Ključne riječi
obrazovanje ; seoski instituti ; turska književnost ; seoska književnost ; roman sela
(education ; Village Institutes ; Turkish literature ; village literature ; village novel)
Sažetak
Seoski su instituti bili odgojno-obrazovne institucije koje su djelovale u Republici Turskoj u razdoblju od 1940. do 1950. godine. Osnovani su s ciljem da osposobe učiteljski kadar u nerazvijenim regijama Republike Turske i pridonesu modernizaciji onih dijelove zemlje do kojih kemalistička kulturna revolucija nije bila doprijela. Osim što su odgajali učitelje koji su djelovali kao seoski prosvjetitelji, oni su „proizvodili“ novi profil obrazovanih seljana od kojih su neki kasnije postali vrlo utjecajni i rado čitani pisci. Postupno mijenjajući društvenu sliku turske provincije seoski su instituti posredno utjecali i na razvoj moderne turske književnosti, što ih čini društvenim i kulturnim fenomenom od posebnog značaja. U ovom se diplomskome radu ispituje uloga i značaj seoskih instituta u razvoju moderne turske književnosti. Kroz osvrt na biografije najpoznatijih predstavnika tzv. „seoske književnosti“ i analizu glavnih značajki njihova stvaralaštva, nastoji se pojasniti kako su pisci iz nerazvijenih anadolskih provincija postali vodećim predstavnicima turske socrealističke književnosti u drugoj polovici 20. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski