Pregled bibliografske jedinice broj: 946180
Moralna i afektivna ekonomija hrvatske kulture devedesetih godina XX. st. : kako se kalio imaginarij kapitalizma
Moralna i afektivna ekonomija hrvatske kulture devedesetih godina XX. st. : kako se kalio imaginarij kapitalizma // Ekonomija i hrvatska književnost: izazov metodologije i primijenjenog čitanja
Zagreb, Hrvatska, 2018. (radionica, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 946180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moralna i afektivna ekonomija hrvatske kulture
devedesetih godina XX. st. : kako se kalio
imaginarij kapitalizma
(Moral and affective economy of Croatian culture in
the 1990s: how the capitalism was tempered)
Autori
Kolanović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Ekonomija i hrvatska književnost: izazov metodologije i primijenjenog čitanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.01.2018
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
moralna i afektivna ekonomija, hrvatska kultura i književnost, devedesete
(moral and affective economy, Croatian culture and literature, nineties)
Sažetak
U metodološkim izazovima koji se postavljaju u istraživanju odnosa književnosti, kulture i ekonomije, najveći izazov predstavlja transfer ili primjena određenih ekonomskih pojmova i ekonomske optike na književno-povijesnu i kulturnu građu. Naime, pojmovi i problematika jedne discipline ne mogu se olako, provizorno, jednosmjerno ili bez ostatka primijeniti na građu kojom se tradicionalno bavimo u okviru znanosti o književnosti i kulturologije. Zato je u početnom razmatranju navedene problematike najbolje krenuti od detektiranja zona njihova dodira kako bi se iz konkretne datosti mogle izvesti šire implikacije i na teorijskometodološkom planu, važne za naša početna metodološka proučavanja na projektu. Jedna od pretpostavki takve tijesne povezanosti ekonomije, kulture i književnosti jest ta da različiti političko-ekonomski sustavi (poput socijalizma ili kapitalizma) uvijek predstavljaju i određen tip kulture. Da bi bili mogući, ostvareni i legitimirani, potreban je određen tip kulture koji će ih uvesti, legitimirati što neminovno znači da će se uvijek javiti i onaj tip kulturnih praksi koji će ih izazivati i osporavati. Književnost i kultura tako na specifičan način sudjeluju u jednoj široj ''afektivnoj i moralnoj ekonomiji'' (Bowles, 2016 ; Ahmed, 2004) političkih sustava i spomenute ću pojmove nastojati promisliti u njihovoj svrhovitosti primjene na građu iz polja hrvatske kulture i književnosti devedesetih godina 20. st.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Književnost