Pregled bibliografske jedinice broj: 945970
Odnos srednjoškolaca prema školskom uspjehu
Odnos srednjoškolaca prema školskom uspjehu // Acta ladertina, 14 (2017), 2; 7-38 doi:10.15291/ai.1468 (recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 945970 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos srednjoškolaca prema školskom uspjehu
(High school students’ perception of school
achievement)
Autori
Vrcelj, Sofija ; Kušić, Siniša ; Cikač, Tea
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 14
(2017), 2;
7-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
školski uspjeh ; srednjoškolci ; tip srednje škole
(school achievement ; high school students ; type of high school)
Sažetak
Postoji značajan broj istraživanja o povezanosti školskoga uspjeha s čimbenicima za koje se vjeruje da utječu ili mogu utjecati na školski uspjeh. Unatoč tome mali je broj istraživanja o školskom uspjehu koja se provode iz perspektive učenika kao glavnih nositelja ovoga fenomena. Upravo iz tog razloga provedeno je istraživanje o školskom uspjehu iz perspektive srednjoškolskih učenika za koje se smatra da su posebno osjetljiva i rizična populacija izložena djelovanju brojnih čimbenika, a koja predstavlja potencijal znanstvenoga i gospodarskoga razvoja određene zemlje. Polazeći od različitih tipova srednjih škola u radu se iznose rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati odnos učenika gimnazije, četverogodišnje i trogodišnje strukovne škole prema školskom uspjehu. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 186 učenika iz devet srednjih škola različitoga tipa. Radi ostvarivanja postavljenoga cilja ispitalo se kako učenici određuju školski uspjeh, kakav značaj mu pridaju, kako rangiraju čimbenike koji utječu na poboljšanje i opadanje školskoga uspjeha, tko ih potiče na postizanje školskoga uspjeha te na koji način postižu školski uspjeh. Rezultati istraživanja pokazali su da iako svi učenici školski uspjeh procjenjuju važnim, postoje statistički značajne razlike u odnosu prema školskom uspjehu s obzirom na tip srednje škole koju učenici pohađaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA - Sociological abstracts, San Diego, USA
- CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts, San Diego, USA
- EBSCO's SocINDEX, Ipswich, USA