Pregled bibliografske jedinice broj: 945785
Razlike motoričkih sposobnosti učenika i učenica prvog razreda razredne nastave
Razlike motoričkih sposobnosti učenika i učenica prvog razreda razredne nastave // 27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske. Promjeri dobre prakseu područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije. / Vesna, Babić (ur.).
Zagreb, 2018. str. 414-419 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 945785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike motoričkih sposobnosti učenika i učenica prvog razreda razredne nastave
(Differences in motor skills of pupils and students of the first four grades of classroom)
Autori
Tomljenović, Frane ; Tomljenović, Braco
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske. Promjeri dobre prakseu područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije.
/ Vesna, Babić - Zagreb, 2018, 414-419
ISBN
978-953-7965-10-5
Skup
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 27.06.2018. - 30.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Osnovna škola, razredna nastava, morfološke obilježja, motoričke sposobnosti
(Primary school, early primary school education, morphological features, motor abilities)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi da li 18 testova motoričkih sposobnosti razlikuje učenike i učenice prvih razreda osnovne škole te utvrditi njihovu važnost za procjenjivanje uspješnosti izrade nastavnog plana i programa za učenike i učenice prvog razreda razredne nastave. Razlike između učenika i učenica u prostoru 18 standardnih pokazatelja motoričkih sposobnosti analizirane su kanoničkom diskriminacijskom analizom. Dobivena kanonička diskriminacijska funkcija značajno razlikuje učenike od učenica na razini značajnosti od p<0, 05 uz relativno visoku kanoničku korelaciju (0, 72). Moguće je konstatirati da 18 pokazatelja motoričke sposobnosti dobro razlikuje učenike od učenica te potvrđuje visoku vrijednosti 18 standardnih pokazatelja motoričkih sposobnosti za konačni odabir nastavnih cjelina i tema izvedbenog nastavnog plana i programa. Na negativnom polu diskriminacijske funkcije nalaze se učenici, a na pozitivnom polu učenice. Struktura diskriminacijske funkcije također je bipolarna. Negativni pol najbolje definiraju varijable poligon natraške, kotrljanje lopte rukom, poligon okretom, skok u dalj s mjesta, sprint na 20 m, prenošenje pretrčavanjem, bacanje medicinke iz ležanja i osmica sagibanjem, zatim niskom projekcijom varijabla podizanje trupa iz ležanja te neznatnom projekcijom varijable koraci u stranu, stajanje na obrnutoj klupici za ravnotežu otvorenih očiju i čučnjevi. Na pozitivnom polu smjestile su se varijable prenošenje pretrčavanjem, podizanje trupa kratko i pretklon u uskom raznoženju, te neznatnom projekcijom varijable pretklon na klupici, stajanje na jednoj nozi uzduž klupice za ravnotežu zatvorenih očiju i stajanje na klupici za ravnotežu otvorenih očiju. Statistička značajnost razlike između centroida dviju grupa te doprinos pojedinih varijabli utvrđen je diskriminacijskom analizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija