Pregled bibliografske jedinice broj: 945752
Razlike u mišljenju učenika o školskim ocjenama
Razlike u mišljenju učenika o školskim ocjenama // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 2; 75-85 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 945752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u mišljenju učenika o školskim ocjenama
(Differences in Student's Assessment of School Grades)
Autori
Lapat, Goran ; Lukaček, Nikolina ; Matijević, Milan
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIII
(2017), 2;
75-85
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ocjenjivanje ; ponašanje učenika ; roditelji ; stres ; učenici
(assessment, student's behavior, parents, low grade, students)
Sažetak
Osnovna škola temelj je za daljnje školovanje i cjeloživotno učenje učenika. U školi se učenici vrlo često susreću s ocjenjivanjem znanja i školskim neuspjehom. Neuspjeh u školi najčešće rezultira stresom jer je ocjena povratna informacija koju učenik dobiva o svojoj sposobnosti. Kako bi se doznalo ima li razlika u učeničkom poimanju slabijih ocjena s obzirom na područje školovanja (selo ili grad), provedeno je istraživanje o mišljenjima učenika o slabijim ocjenama, djelovanju slabijih ocjena na ponašanje učenika na selu i u gradu, otkrivanju razlika u pružanju roditeljske pomoći učenicima prilikom učenja te otkrivanju razlike u iskrenosti učenika prema svojim roditeljima o ocjenama dobivenim u školi s obzirom na područje školovanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 111 učenika od kojih 52 učenika pohađa školu na selu, a 59 učenika pohađa školu u gradu. Statističkom obradom podataka pokazalo se da ne postoje razlike između poimanja školske ocjene učenika na selu i u gradu. Također se pokazalo kako ne postoje razlike između djelovanja slabije školske ocjene na emocije učenika između sela i grada. Jedina statistički značajna razlika pokazala se u iskrenosti učenika na selu i u gradu. Učenici koji žive na selu češće prešute roditeljima slabiju ocjenu od učenika koji žive u gradu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb