Pregled bibliografske jedinice broj: 945716
Prirodoslovni pojmovi u nastavi prirode i društva
Prirodoslovni pojmovi u nastavi prirode i društva, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 945716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodoslovni pojmovi u nastavi prirode i društva
(Natural sciences concepts in science teaching)
Autori
Plašć, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
02.07
Godina
2018
Stranica
61
Mentor
Kovačić, Ines
Ključne riječi
priroda i društvo, prirodoslovlje, prirodoslovni pojmovi, Nastavni plan i program
(science, scientific terms, Curriculum)
Sažetak
Nastavni predmet priroda i društvo ima vrlo važno mjesto kao nastavni sadržaj u osnovnoj školi jer bez poznavanja prirode i prirodnih pojava nemoguće je zamisliti život, rad. U ovom radu analizirane su nastavne teme koje sadrže prirodoslovne pojmove i zastupljenost prirodoslovnih pojmova u nastavnom predmetu priroda i društvo od prvog do četvrtog razreda prema Nastavnom planu i programu (2006). Nadalje, pomoću upitnika ispitano je poznavanje prirodoslovnih pojmova koji se obrađuju u razrednoj nastavi kod studenata Učiteljskog studija na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Uspoređene su različite razine znanja kod svih pet godina studenata Učiteljskog fakulteta. Analizom tema i pojmova Nastavnog plana i programa utvrđena je zastupljenost prirodoslovnih pojmova od prvog do četvrtog razreda osnovne škole sa 64%. U prvom razredu zastupljenost prirodoslovnih pojmova je 42%, u drugom razredu 55%, u trećem razred 86% i u četvrtom razredu 72%. Analiza upitnika koji je ispitivao poznavanje studenata prirodoslovnih pojmova ukazuje na to da studenti svih pet godina sa 48% poznaju prirodoslovne pojmove, a 52% ne poznaju prirodoslovne pojmove koji se obrađuju u razrednoj nastavi. Studenti Učiteljskog studija najbolje rješavaju pojmove (koje iz slike 23 ćete vidjeti) 1. i 2. razine znanja, a najslabije 3. i 4. razine znanja. Ovi rezultati mogu pomoći samim studentima u samoevaluaciji znanja prirodoslovne građe, kao i u orijentaciji za buduće obrazovanje prirodoslovlja na Učiteljskim fakultetima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti