Pregled bibliografske jedinice broj: 945561
Uloga rječnika u razvijanju strategija usvajanja vokabulara
Uloga rječnika u razvijanju strategija usvajanja vokabulara // Od teorije do prakse u jeziku struke - zbornik radova / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018. str. 196-211 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 945561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga rječnika u razvijanju strategija usvajanja vokabulara
(The role of dictionaries in developing vocabulary learning strategies)
Autori
Mikulec Rogić, Maja ; Rujevčan, Davorka ; Bajić, Bojana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Od teorije do prakse u jeziku struke - zbornik radova
/ Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018, 196-211
Skup
II. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = II. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.02.2017. - 18.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autonomno učenje, rad s rječnikom, rječnik, strategije učenja, strategije usvajanja vokabulara
(autonomous learning, dictionary, learning strategies, vocabulary learning strategy)
Sažetak
Rad s rječnikom neizostavan je dio procesa učenja stranoga jezika. U kontekstu poticanja autonomnoga učenja upotreba rječnika kao jedna od strategija usvajanja vokabulara vrlo je značajna. Ta strategija nadilazi okvire nastavnoga procesa te prije svega podrazumijeva samostalnost, prijeko potrebnu za cjeloživotno učenje stranoga jezika. U traženju odgovarajućega prijevoda danas na raspolaganju stoje različiti tiskani rječnici, ali i rječnici dostupni na internetu čije se mogućnosti upotrebe korisnicima nerijetko čine privlačnijima i jednostavnijima. Često se pretpostavlja da je upotreba rječnika vještina koju učenik već posjeduje ili će je bez većih poteškoća razviti kroz samostalan rad. To može biti jedan od razloga za nedovoljnu posvećenost radu s rječnikom u nastavi, a slijedom toga i uzrok površnoga poznavanja strukture i vrsta rječnika od strane studenata. U ovome radu predstavljeni su podaci o upotrebi rječnika u nastavi i samostalnome učenju stranoga jezika prikupljeni upitnikom. U istraživanju su sudjelovali studenti Veleučilišta u Karlovcu koji u okviru stručnoga studija uče njemački ili engleski jezik. Zadatak studenata bio je navesti koje tiskane rječnike običavaju koristiti te upotrebljavaju li elektroničke rječnike. Rezultati ispitivanja, za koje smatramo da mogu biti značajan pokazatelj navika u učenju stranoga jezika, pokazuju da potencijal rječnika nije dovoljno prepoznat, što treba naglasiti s obzirom na to da se radi o studentima koji nastavljaju učiti strani jezik. Odgovori studenata nadalje ukazuju na potrebu osvještavanja i predstavljanja mogućnosti koje pruža rad s rječnicima, kako s onima u tiskanome tako i s onima u elektroničkome obliku. Cilj je ovoga rada predstaviti ne samo spomenute podatke o upotrebi rječnika, već i rad s rječnikom kao strategiju usvajanja vokabulara, uz nekoliko praktičnih primjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Karlovcu