Pregled bibliografske jedinice broj: 945428
Spolne razlike i dobna povezanost u manifestiranju agresivnoga i prosocijalnog ponašanja djece predškolske dobi
Spolne razlike i dobna povezanost u manifestiranju agresivnoga i prosocijalnog ponašanja djece predškolske dobi // ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST / Bouillet, D. ; Đuranović, M. ; Tot, D. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 183-207 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 945428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne razlike i dobna povezanost u manifestiranju agresivnoga i prosocijalnog ponašanja djece predškolske dobi
(Gender Differences and Age Connection in Manifesting Aggressive and Prosocial Behavior in Preschool Children)
Autori
Kokanović, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST
/ Bouillet, D. ; Đuranović, M. ; Tot, D. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 183-207
ISBN
978-953-8115-23-3
Skup
11. MEĐUNARODNI BALKANSKI KONGRES OBRAZOVANJA I ZNANOSTI BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
agresivnost djece, dječaci, djevojčice, prosocijalno ponašanje, predškolska dob
(aggression in children, boys, girls, prosocial behavior, preschool age)
Sažetak
Sažetak Cilj ovoga rada bio je ispitati postoje li spolne razlike u učestalosti manifestiranja prosocijalnog i agresivnog ponašanja djece rane i predškolske dobi, te utvrditi postoji li dobna povezanost u iskazivanju tih oblika ponašanja. Nadalje, željelo se utvrditi postoje li razlike u učestalosti manifestiranja tih oblika ponašanja među djecom polaznicima redovitoga vrtićkog programa i polaznicima programa predškole. Za potrebe ispitivanja korištena je Skala procjene agresivnog i prosocijalnog ponašanja djece predškolske dobi PROS/AG (Žužul, Vlahović-Štetić, 1992). Skala se sastoji od 20 varijabli koje čine dvije subskale (parne varijable opisuju agresivno ponašanje, a neparne prosocijalno ponašanje), a predstavljaju najčešće reakcije djece u dječjem vrtiću. Istraživanjem je obuhvaćeno 669 djece rane i predškolske dobi s područja Sisačko- moslavačke županije, od čega je 319 dječaka i 337 djevojčica, od kojih je 67% djece polaznika redovitoga vrtićkog programa a 33% djece polaznika programa predškole. Odgojitelji su vršili procjenu učestalosti manifestiranja prosocijalnoga i agresivnog ponašanja na ordinalnoj skali od pet stupnjeva, gdje vrijednost 1 označava ; Nikad se tako ne ponaša, a vrijednost 5 ; Gotovo uvijek se tako ponaša. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika s obzirom na spol, odnosno da dječaci u odnosu na djevojčice učestalije manifestiraju agresivne oblike ponašanja, dok su djevojčice sklonije češćem izražavanju prosocijalnih oblika ponašanja. Nadalje, starija djeca u odnosu na mlađu češće primjenjuju prosocijalne vještine, a statistički je potvrđena i razlika između djece polaznika redovitoga vrtićkog programa i polaznika programa predškole, gdje rezultati pokazuju da djeca redovitoga vrtićkog programa češće izražavaju navedene oblike ponašanja u odnosu na polaznike programa predškole.
Izvorni jezik
Hrvatski